به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل

به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل 2020

به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل در سال 2020: تمام آنچه شما باید بدانید

گوگل دومین نسخه اصلی خود را در سال 2020 و در حین وجود ویروس واگیردار کرونا ایجاد کرد. در تاریخ چهارم ماه می (15 اردیبهشت 1399) ، گوگل به روزرسانی جدید خود را اعلام کرد و آنرا “به روز رسانی اصلی می” (می 2020) نامید. روند پخش و به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل حداکثر تا دو هفته پس از تاریخ انتشار ادامه خواهد داشت. زمان انتشار نسخه ی جدید توسط Google بسیاری از وب مسترها را متحیر کرده است زیرا با توجه به اینکه بحران کرونا باعث بسته شدن شرکت ها شده است و علاوه بر این در بسیاری از صنایع با کاهش ترافیک و کاهش فروش روبه رو هستیم. این پست شامل اطلاعات و تجزیه و تحلیل در مورد این به روز رسانی هسته اصلی می 2020 گوگل است.

آپدیت گوگل در وسط بحران ویروس کرونا باعث نارضایتی شده است. این زمان بندی عجیب برای به روز رسانی هسته اصلی الگوریتم گوگل توسط برخی از وب مسترها و سئو کارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

با وجود بیماری همه گیر کرونا و با ادامه ی محدودیت ها و قرنطینه ی شدید در سراسر جهان ، تداوم و زنده ماندن مشاغل آنلاین به اندازه کافی چالش برانگیز است. محدودیت های فعلی منجر به کاهش گسترده ترافیک و کاهش فروش آنلاین برای بسیاری از کسب و کار ها شده است که در بسیاری از آنها احساس عدم اطمینان و نگرانی در مورد آینده به وجود آورده است.

به این دلایل انتقاداتی از طریق توییتر و در انجمن جهانی وب مستر به اشتراک گذاشته شد.

آیا ممکن است که به روز رسانی اصلی می 2020: به “به روز رسانی همه گیر” یا “به روز رسانی تحمیلی” تغییر نام دهد؟

این برای گوگل به یک سنت تبدیل شده است که  به روز رسانی های  اصلی ، قابل توجه و گسترده در الگوریتم های جستجو و سیستم ها را از طریق توییتر اعلام کند و این بار ، اعلامیه ی به روز رسانی جدید گوگل در تاریخ 4 مه 2020 ابلاغ شده است.

اطلاعیه هایی از این قبیل ، تلاشی از طرف گوگل هستند برای اینکه بتوانند:

  • مانعِ از کنترل خارج شدن شایعات در مورد به روز رسانی الگوریتم گردند .
  • نام به روز رسانی جدید را ، خودشان اعلام کنند.
به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020
به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020

نامهایی که گوگل به نسخه های به روز رسانی اصلی اختصاص می دهد ، عمداً خنثی نگه داشته شده اند ، “به روزرسانی هسته اصلی می 2020” نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با الهام از بحران فعلی (ویروس کرونا) و نادیده گرفته شدن این بحران در انتخاب نام  به روز رسانی جدید توسط گوگل، وب مسترها و سئو کارها  که به وضوح قوانین نامگذاری رسمی گوگل را به اندازه ی کافی خلاق نمی یابند ، ایده های خود را برای نام این به روز رسانی ارائه دادند:

  • “به روز رسانی کرونا” یا “به روز رسانی همه گیر”:

زمان بندی انتشار این به روز رسانی در وسط بحران همه گیر کرونا ، الهام بخش پیشنهادات نامگذاری جایگزین در ارتباط با ویروس کرونا است  و این امر باعث می شود تا در آینده به یاد ماندنی باشد.

  • “به روز رسانی تحمیلی”:

چهارم ماه می ( 15 اردیبهشت 1399) روز جهانی جنگ ستارگان (May 4th – International Star Wars Day) و همان روزی است که گوگل خبر به روز رسانی هسته را اعلام کرد. “ممکن است که به روز رسانی تحمیلی (Force) و یا چهارم (Fourth ) همراه شما باشد” و البته رتبه های خوب یا بد!

ما صبر خواهیم کرد و خواهیم دید که سرانجام کدام نام را در کتابهای تاریخ خواهند آورد.

تغییرات جدید در به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل چه هستند؟

طبق گفته ی گوگل ، کل دوره ی پخش و انتشار به روز رسانی جدید، تا اعمال همه تغییرات حدود یک تا دو هفته طول می کشد. گوگل غالباً ترفندهایی را پس از معرفی انجام می دهد( آنها معمولاً به دلیل نتایج رتبه بندی ناخواسته یا نامطلوب ، اصلاحاتی را اعمال می کنند.)

مدیر ارشد تحلیلگر گوگل ، John Mueller : جزئیات مربوط به به روز رسانی ماه می را فاش نکرده و وقتی در مورد آن از او سؤال شد به پست عمومی وب سایت گوگل در مورد این موضوع اشاره کرد:

به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020
به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020

تأثیر به روزرسانی اصلی گوگل

در این میان ، برخی از وب مسترها و سئو کار ها درباره ی اثرات به روز رسانی هسته ی گوگل گزارشاتی داده اند.

طبق علائم موجود تا به الان، صنایع و انواع مختلفی از صفحات وجود دارند که انتظار می رود تحت تأثیر این تغییرات قرار گیرند.

مطابق اظهارات اولیه مجمع جهانی وب مستر و توییتر ، در طیف گسترده ای از صنایع ، تغییراتی به وجود خواهد آمد. (از دستور العمل ها گرفته تا فناوری ، بهداشت و یا حتی امور مالی)

چندین صاحب سایت متوجه تلفات قابل توجهی در ترافیک شدند که دلیل اصلی آن ناپدید شدن لینک ها (URL) از چرخه ی الگوریتم و همچنین ناپدید شدن قطعه های با ارزش

(rich snippets) برای نتایج الگوریتم گوگل است.

این ممکن است موردی باشد که گوگل به طور خاص برای این بخش مجددا تنظیم کرده است، به خصوص به این دلیل که نتایج جستجو برای عناوین الگوریتم، حاوی اطلاعات اضافی زیادی است که به عنوان  rich snippets نمایش داده می شود. (مانند تصاویر ، رتبه بندی ها ، زمان پخت و پز و سایر اطلاعات.)

به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020
به روزرسانی جدید الگوریتم گوگل 2020

گزارش های بیشتر از وب مسترها و سئو کارها در مورد تغییرات رتبه بندی:

سلامت: “ما در ماه مه سال 2018 شکست خورده و زیان دیدیم ، در اوت 2018  نیز مجددا ضرر کردیم . اما این به روز رسانی بدترین به روز رسانی است (برای ما) که من در سال های سئوی خود دیده ام. دوباره همه چیز را از دست خواهیم داد. این لحظه از سال 2018 به مراتب سخت تر خواهد بود. ”

فناوری: ” اوضاع رو به وخامت است… – 40٪ ترافیک در مقایسه با هفته گذشته. سایت مرتبط با فناوری. ”

امور مالی و بهداشت: “خوب ، اکنون من نوسانات دیوانه کننده ای را می بینم و این نوسانات گسترده به نظر می رسند. برخی از برندهای بزرگ ملی که در صدر قرار داشتند ، رتبه 10+ را از دست داده اند.

دوستیابی: ” تاکنون بیش از 40٪ کاهش ترافیک برای یک سایت مشاوره همسریابی”

در انتهای همین مطلب نتایج نهایی به روز رسانی جدید الگوریتم گوگل را بخوانید.

نمای کلی از به روزرسانی های هسته اصلی گوگل

از سال 2019 تا به الان گوگل شش به روز رسانی اصلی را در کانال های ارتباطی خود تأیید و یا اعلام کرده و آنها را با یک نام تجاری معرفی کرده است. در اینجا به یک مرور کلی این به روز رسانی ها می پردازیم:

 

نام به روز رسانیتاریخ به روز رسانیویژگی های به روز رسانی گوگلبیانیه ی گوگل
به روز رسانی اصلی گوگل می 2020چهارم می 2020در میان بحران همه گیر کرونا ، گوگل دومین نسخه اصلی  خود را اعلام می کند و به نظر می رسد که تغییرات ناشی از این به روز رسانی بر بسیاری از صنایع تأثیر می گذارد. از مقررات گرفته تا بهداشت و درماناعلامیه گوگل از طریق توییتر
به روزرسانی اصلی گوگل ژانویه 2020سیزدهم ژانویه 2020اولین نسخه رسمی بروزرسانی سال 2020 در سیزدهم ژانویه 2020 رونمایی شد.هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تأثیر آن در دست نیست. با این بروزرسانی ، گوگل  استراتژی ارتباطی خود را برای پیش اعلام هسته اصلی در توییتر ادامه میدهد.اعلامیه گوگل از طریق توییتر
به روزرسانی اصلی گوگل نوامبر 2019هفتم نوامبر 2019مسئولان وب در ایالات متحده که سایت های وابسته را اداره می کنند ، تغییرات گسترده ای را در بخش های سفر ، غذا و بهداشت مشاهده کرده اند.

گوگل در مورد تغییرات اظهار نظر نکرده است ، اما کارشناسان SEO این بروزرسانی را “تهاجمی” توصیف کرده اند.

تایید از طریق توییتر
به روزرسانی اصلی گوگل سپتامبر 2019بیست و چهارم سپتامبر 2019به روزرسانی اصلی  2019 در سراسر جهان ، از 24 سپتامبر شروع شد. این به روز رسانی گوگل بر پیشرفت در کیفیت محتوای SERP ها متمرکز شده است. برای دومین بار ، گوگل به روز رسانی اصلی الگوریتم را از قبل اعلام کرد.اعلامیه گوگل از طریق توییتر
به روزرسانی اصلی گوگل ژوئن 2019سوم ژوئن 2019گوگل برای اولین بار در تاریخ به روزرسانی های گوگل ، نخستین نسخه جدید خود را با نام “به روز رسانی هسته اصلی ژوئن 2019” تنظیم کرد و اعلام داشت که تغییر یک الگوریتم اصلی  را از قبل اعلام کرده است. این به روز رسانی دومین به روز رسانی مهم سال 2019 بود که الگوریتم اصلی را تغییر می داد و در تاریخ 3 ژوئن ، همانطور که پیش بینی شده بود ، به بازار عرضه شد.اعلامیه گوگل از طریق توییتر
به روزرسانی اصلی گوگل مارس 2019دوازدهم مارس 2019در این به روز رسانی الگوریتم هسته جهانی ، شیفت های رتبه بندی برای کلمات کلیدی مربوط به سلامتی و سایر موضوعات حساس مشاهده شده است. این الگوریتم همچنین برای جلب اعتماد و تخصص و همچنین سیگنالهای کاربر تنظیم شده است.تایید از طریق توییتر

 

به روز رسانی جدید گوگل: آنچه وب مسترها و سئو کارها می توانند انجام دهند

در اواخر تابستان سال 2019 ، گوگل پستی را در وبلاگ گوگل وب مستر منتشر کرد که در آن به تفصیل تغییرات الگوریتم در پشت هسته های اصلی و اینکه وب مسترها و سئو کارها در صورت تأثیرگذاری توسط یک هسته ی اصلی گوگل چه کارهایی می توانند انجام دهند را ، توضیح داد.

کسانی که به دلیل بروزرسانی ، رتبه بندی کمتری را کسب کرده اند دستورالعمل های گوگل وب مستر را نقض نکرده اند و تحت هیچ اقدام دستی یا الگوریتمی قرار نگرفته اند. ” این به روزرسانی ها برای بهبود کیفیت کلی نتایج جستجو در نظر گرفته شده اند. به گفته ی گوگل ، با وجود این تغییرات و الگوریتم ها  امکان کسب رتبه های بالا توسط وب سایت هایی که قبلاً در رتبه های پایین قرار داشتند وجود دارد و برعکس.

گوگل به وب مسترها و سئو کارهایی که وب سایت های آنها توسط یک به روزرسانی الگوریتم گوگل ضربه خورده اند توصیه می کند تا “تمرکز خود را بر ارائه ی بهترین محتوای ممکن” متمرکز کنند و پیشنهاد می کند در چهار زمینه زیر سؤالاتی را برای انجام یک حسابرسی در وب سایت خود ارائه کنند:

محتوا و کیفیت: آیا وب سایت محتوای اصلی و با ارزشی را ارائه می دهد که فراتر از کپی کردن است؟ آیا عناوین و توضیحات متا جذاب و متناسب با محتوا هستند؟ آیا به عنوان یک مدیر وب سایت می توانید این محتوا را با دوستان به اشتراک بگذارید؟

تخصص: آیا محتوایی که ارائه کرده اید قابل اعتماد است؟ آیا محتوای این صفحه دارای خطا است؟ آیا به عنوان یک مدیر وب سایت که از طریق گوگل به عنوان ناظر به سایت می آید ، به محتوای سایت خود اعتماد دارید؟

ارائه و تولید: آیا  در مورد محتوا به خوبی تحقیق شده و یا به نظر می رسد بیشتر شبیه  به تولید انبوه است؟ آیا تبلیغات زیادی وجود دارد؟ آیا سایت در همه دستگاه ها بسیار جذاب به نظر می آید؟

مقایسه رقابتی: آیا وب سایت در مقایسه با سایر رقبا ارزش افزوده ای ارائه می دهد؟ آیا محتوا انتظارات کاربران را برآورده می کند؟

شاید وب مسترها با پاسخ دادن صادقانه به این سؤالات ، بتوانند اولین تصور را دریافت کنند و وب سایت خود را در مقایسه با رقبا ، خصوصاً با توجه به ارزش محتوا ، بررسی کنند.

 

و در نهایت گوگل از به روز رسانی جدید لگوریتم خود رونمایی کرد اما همچنان تاثیر زیادی در رتبه بندی سایت های مشاهده نمی شود و تنها موارد تغییراتی که گوگل خود نیز به آن اشاره کرده است کیفیت محتوا و بارگذاری صحیح و سریع برای موبایل است پس هواستان را جمع کنید.

البته در گزارشات جدید برخی از وب سایت ها گزارش کاهش ترافیک و رتبه کرده اند که به نظر می رسد الگوریتم جدید گوگل نسبت به بک لینک ها کمی حساس تر و دقیق تر شده است

اشتراک گذاری :
دیدگاه ها (2)
  • میلاد رضایی
    26 اردیبهشت 1399

    از تاریخ دقیق انتشار و تغییرات جدید الگوریتم گوگل خبر جدیدی ندارید؟

    پاسخ
    • admin
      26 اردیبهشت 1399

      خیر فعلا اطلاعی در دست نیست پس از انتشار اولین اخبار در ادامه همین مطلب ذکر می شود

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید