نکات طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت معرف شما و برند تان نزد مشتریان است پس باید به گونه ای طراحی شود که به خوبی بیانگر کسب و کار شما و خدماتی که ارائه می دهید باشد ، بنابراین در طراحی اصولی کارت ویزیت باید به نکات زیر توجه گردد:

طراحی کارت ویزیت

رنگ ها در طراحی کارت ویزیت

در طراحی کارت ویزیت به دو حالت می توان از رنگ ها استفاده کرد:

 

1- روانشناسی رنگ ها

کارت ویزیت باید مطابق با نوع کسب و کار شما طراحی شده باشد و از رنگ و طراحی اصولی برخوردار باشد تا بتواند اهداف تجارت شما را هرچه بهتر و رسا تر بیان کند. برای مثال:

 

  • رنگ آبی : الهام بخش حس وفاداری، صداقت، اعتماد به نفس و هوشمندی است.
  • رنگ سبز: نماد زندگی، ابتکارو نوآوری، امنیت، باروری و محیط زیستی پاک و سالم است.
  • رنگ قرمز: نشانگر انرژی، پویایی، سربلندی، پیروزی، عشق و خون گرمی است.

 

2- رنگ های انحصاری

این رنگ ها معمولا رنگ هایی هستند که شما در طراحی سایت ، طراحی لوگو و یا در طراحی دکوراسیون کسب و کار خود از آن ها استفاده کرده اید.

هر دو حالت بالا در طراحی کارت ویزیت قابل استفاده بوده و به مشتریان شما حس اطمینان و اعتماد می دهند اما در نظر داشته باشید که انتخاب رنگ باید اصولی و مرتبط با کسب و کار شما باشد. برای مثال در طراحی کارت ویزیت سالن زیبایی رنگ های صورتی، گلبهی، یاسی  و در طراحی کارت ویزیت املاک رنگ های آبی، مشکی و … مناسب و قابل استفاده هستند. 

تصاویر در طراحی کارت ویزیت

استفاده از تصاویر ، به جذابیت یک کارت ویزیت می افزاید و  تاثیر آن در ذهن مخاطب را دو چندان می کند. اما در نظر داشته باشید که این امر تنها با استفاده از تصاویر باکیفیت و مرتبط با حوزه ی کسب و کار شما میسر خواهد بود. این تصاویر می توانند:

  • تصویری از یک کاراکتر
  • تصویری از یک محصول
  • تصویری از یک خدمت 
  • و …

باشند.

بنابراین توجه و دقت در انتخاب تصاویر امری ضروری است. (در نظر داشته باشید که تاثیر کاراکتر ها و محصولات بیش از سایر موارد است.)

طراحی گرافیکی
طراحی گرافیکی

وجود لوگویی جذاب بر روی یک کارت ویزیت می تواند توجه مخاطب را به خود جذب کند و در او اشتیاقی برای مشاهده کامل کارت ویزیت ایجاد کند، این اشتیاق اغلب موجب پی گیری مخاطب و کسب اطلاعات در مورد تجارت شما می گردد و در نهایت منجر به شناخت و بخاطر سپردن کسب و کار شما خواهد شد.

 

چندین نکته درباره لوگو روی کارت ویزیت:

  • سعی کنید از لوگوی اختصاصی تجارت خود استفاده کنید تا مخاطبان با مشاهده ی آن لوگو در هر جایی اعم از کارت ویزیت ، وب سایت ، تبلیغات و … متوجه شوند که شما صاحب امتیاز آن هستید.
  • در طراحی لوگو استاندارهای لازم را رعایت کنید.
  • لوگو با کیفیت باشد و خوانایی کامل داشته باشد.
  • جایگاه قرارگیری لوگو در طراحی کارت ویزیت باید متناسب با سایر المان ها باشد.

اطلاعات دقیق ، درست و خوانا

در طراحی کارت ویزیت به متونی که روی کارت ویزیت خود ارائه می دهید بسیار توجه کنید این متون باید مطابق شرایط و قوانین زیر باشند.

  • اطلاعات کاملا دقیق باشند و از ارائه اطلاعات دروغ و یا فریب کارانه روی کارت ویزیت خودداری کنید.
  • کارت ویزیت فقط برای معرفی خدمات، محصولات و یا برند شما است. بنابراین از ارائه اطلاعات اضافه خودداری کنید.
  • از فونت های مناسب که خوانایی کافی داشته باشند استفاده کنید.
  • از جملات زیبا، مفهمومی، مرتبط با کسب و کار و یا مرتبط با نیازهای کاربرانتان استفاده کنید.
  • در حد امکان کارت ویزیت ساده و شیک باشد.
  • کارت ویزیت پر از متن نباشد.

و در نهایت بخاطر داشته باشید که شما بهتر از هر کس دیگری مشتریانتان را می شناسید پس سلیقه و نیاز های آن ها را هنگام طراحی کارت ویزیت در نظر بگیرید.

هدف گذاری

هدف شما از ارائه کارت ویزیت به مشتریان، مخاطبان و مراجعان افزایش فروش و جذب جامعه هدف است. بنابراین در هنگام طراحی کارت ویزیت:

سلیقه و نظرات مشتریان خود را دخیل کنید و اطلاعاتی ارائه دهید که کاربر به آن ها نیاز دارد.

سعی کنید در طراحی خود از کاراکتر هایی استفاده کنید که مرتبط با نیاز مخاطب باشد.

در صورت استفاده از جملات زیبا و شعار ها، به تاریخچه ی آن ها پی ببرید و از جملات کلیشه ای و هزاران بار استفاده شده پرهیز کنید. برای مثال جمله “فروش پایان یک معامله نیست آغاز یک تعهد است” بسیار دیده شده و تکراری است و در نگاه اول این حس را در مخاطب به وجود می آورد که شما نیز با با رقیبان خود تفاوتی ندارید.

شماره تلفن و آدرس جزء اصلی و جدایی ناپذیری هستند که حتما باید روی طراحی کارت ویزیت نمایش داده شوند.

اگر وب سایت دارید حتما آدرس سایت را به صورت مستقیم یا با استفاده از کد qr روی کارت ویزیت قرار دهید. نمایش وب سایت روی طراحی کارت ویزیت می تواند به اعتبار سازی برای برند شما کمک کند. علاوه بر این در مواردی که آدرس و یا شماره تلفن شما تغییر می کند متن چاپ شده بر روی کارت ویزیت های قدیمی را نمی توان تغییر داد اما با ذکر شماره تلفن و آدرس جدید در وب سایت مشتریان به راحتی می توانند شما را پیدا کنند.

طراحی گرافیکی
طراحی گرافیکی

تعرفه طراحی کارت ویزیت

تعرفه طراحی کارت ویزیت در شرکت زریان به تعداد دفعات طراحی ، تایید نهایی شما و نوع کاغذ استفاده شده بستگی دارد.

به دلیل تغییرات قیمت از سوی صنف چاپ و تکثیر، لطفا برای استعلام قیمت درست تماس بگیرید و یا از فرم زیر استفاده کنید.

فرم استعلام قیمت طراحی کارت ویزیت