چرا طراحی لوگو مهم است؟

لوگوها یک روش معجزه آسا و کارآمد در برقراری ارتباط و نمایش اطلاعات اولیه در مورد کسب و کار شما هستند. یک لوگو بخش مهمی از نام تجاری شرکت شما است و تأثیر قابل توجهی در درک عمومی از یک شرکت می گذارد.

در واقع، لوگو یکی از مهمترین سرمایه گذاری های تجاری است که یک تجارت می تواند انجام دهد.

پس در طراحی لوگو شرکت و برند خودتان بسیار دقت کنید.

طراحی لوگو

انواع لوگو

دسته بندی لوگو ها به هدف طراحی لوگو بسیار سخت است و در هر شرکتی نیز می تواند متفاوت باشد اما در کل تا کنون هفت نوع طراحی لوگو و تیپ لوگو به صورت استاندارد شناسایی و معرفی شده اند.

1- لوگوی تایپوگرافی یا لوگوی مونوگرام

در طراحی لوگو به این سبک همان گونه از نام آن معلوم است که از حروف استفاده می شود و در این سبک می توان لوگوی شرکت های بزرگی مانند: IBM, CNN, HP, HBO و NASA را نام برد.

2- لوگوی کلمه ای یا لوگو تایپ

این سبک طراحی لوگو بسیار مشابه سبک قبلی است با این تفاوت که به جای حروف از کلمات استفاده می شود و طراحی براساس یک فونت خاص است در این سبک لوگو می توان لوگو شرکت های بزرگی مانند: گوگل ، کوکا کولا و ویزا را نام برد.

3- لوگوی تصویری

در این سبک طراحی لوگو به جای حروف و کلمات از نماد ها ، آیکن ها و تصاویر گرافیکی استفاده می شود.

شرکت هایی که در لوگوی خود از این سبک پیروی کرده اند: تویتر ، اپل

4- لوگوی انتزاعی

سبک لوگوی انتزاعی به نوعی زیر مجموعه سبک طراحی لوگوی تصویر است با این تفاوت که در این نوع طراحی به جای استفاده از تصاویر کاملا مشخص مانند: پرنده و سیب از تصاویر انتزاعی استفاده می شود. مانند شرکت های: Adidas و Pepsi 

5- ماسکُت ها (لوگوهای شاد و کاراکتریک)

در این سبک طراحی لوگو از کارکترهای ایلوستریشنی استفاده می شود. اغلب رنگی ، بعضی اوقات کارتونی و اکثر اوقات شاد و مفرح هستند. مانند لوگو شرکت های: Kool-Aid Man, KFC’s Colonel و Planter’s Mr. Peanut.

6- لوگوی ترکیبی

این سبک طراحی لوگو ترکیبی از سبک های قبلی است و در آن می توان به صورت همزمان از متن ، تصویر ، تصاویر انتزاعی و ماسکُوت ها استفاده کرد.

شرکت هایی که از این سبک لوگو استفاده می کنند:

Doritos, Burger King و Lacoste.

7- لوگوی تمثیلی یا لوگوی نمادی

این سبک لوگو ترکیبی از نوشته و تصویر یا ایکن است و ظاهری قدیمی تر دارند و بیشتر برای مدارس ، مراکز دولتی و صنعت خودرو کاربرد دارد برای مثال: لوگوی دانشگاه تهران ، لوگوی دانشگاه پیام نور ، لوگوی دانشگاه آزاد و …

قوانین طراحی لوگو

1. طراحی لوگو باید تجارت شما را منعکس کند.
لوگوی کسب و کار شما باید شرکت شما را به روشی صادقانه و بی نظیر تعریف کند و تصور مطلوبی را به مخاطب ارائه دهد.

2. طراحی لوگو باید ساده باشد.
هرچه لوگو ساده تر باشد ، تشخیص آن آسان تر است.
مزیت مهم یک لوگوی ساده این است که هنگام بزرگ کردن تصویر ، لوگو وضوح را از دست نمی دهد. (لوگوی مک دونالد را در نظر بگیرید، در طراحی ساده است و اکنون در سطح جهانی توسط افراد 4 ساله تا 104 ساله شناخته شده است.)
لوگوی شما باید به تجارت شما کمک کند تا در جمع حاضر شود ، اما به شکلی که هرگاه شخصی به آن نگاه کند به راحتی بتواند تشخیص دهد که این لوگو متعلق به شرکت بی نظیر شماست. اگر بتوانید عناصر اصلی تجارت خود را در لوگو بگنجانید ، شانس بیشتری برای به یاد آوردن لوگوی شما توسط مخاطب به وجود خواهد آمد.

3. استفاده از رنگ در طراحی لوگو باید هوشمندانه باشد.
لوگوی شما باید در حالت رنگی و سیاه و سفید به خوبی قابل شناسایی باشد و زیبایی و شعار برند شما را حفظ کند.
اگر لوگو در حالت سیاه و سفید تأثیر خود را از دست دهد برایتان مشکل ساز خواهد شد (در اینصورت زمانی که مجبور به چاپ لوگو در روزنامه ها و یا استفاده از خدماتی هستید که فقط از جوهر سیاه استفاده می کنند به مشکل خواهید خورد).
4. لوگو باید مقیاس پذیر باشد.
برای مؤثر بودن ، لوگوی شما باید مقیاس پذیر باشد.
ممکن است لوگوی شما روی نامه بسیار عالی به نظر برسد ، اما هنگامی که مجبور هستید آن را به اندازه ای مناسب برای کارت ویزیت کاهش دهید ، چه اتفاقی می افتد؟ قاعده اصلی در هنگام مقياس پذيري لوگو ، اين است كه لوگوی شما باید تحت هر شرایطی خوب به نظر برسد ، خواه در كارت ویزيت و يا بيلبورد.

5. طراحی لوگو باید متعادل باشد.
ایجاد تعادل برای طراحی لوگو به این معناست که اگر به لوگو نگاه کنید ، چشم باید تصویر را به صورت متعادل مشاهده کند نه اینکه یک بخش از لوگو بر دیگری غلبه کند.
به عبارت دیگر برای طراحی لوگو باید حجم، وزن و اندازه متعادل باشد تا لوگو جذابیت خود را حفظ کند.
پس از طراحی لوگو ، امری ضروری است که همیشه و به طور مداوم از لوگوی خود استفاده کنید.
در بروشو ها هرگز لوگوی خود را تغییر ندهید. با این اشتباه نه تنها مخاطبان خود را از دست می دهید، بلکه این کاری کاملا غیرحرفه ای است. می توانید سایز لوگو را برای قالب های مختلف کاهش داده و یا بزرگ کنید ، اما هرگز جوهر طراحی را تغییر ندهید.

لوگوی اپل
لوگوی تویتر
لوگوی کوکاکولا
لوگوی گوگل
لوگوی شرکت IBM
لوگوی ناسا
لوگوی دانشگاه تهران
لوگوی lacoste
لوگوی kfc
طراحی لوگو
لوگوی پپسی
لوگوی adidas

قیمت طراحی لوگو

پارامترهای زیادی در تعیین قیمت لوگو به صورت حرفه ای دخالت دارند برای مثال نوع لوگو ، سایزهای طراحی ، استفاده و یا عدم استفاده از کاراکتر ، تعداد اتود ها و سطح حرفه ای بودن لوگو.

برای اطلاع از هزینه طراحی لوگو و یا سفارش طراحی لوگو می توانید با ما در تماس باشید و یا فرم زیر را پر کنید.

نمونه کارهای طراحی لوگو

اگر تا این جای مطلب با ما همراه بوده اید پس حتما به اهمیت این مطلب که چه کسی با چه تخصصی و براساس چه تجربه ای باید طراحی لوگوی شما را انجام بدهد پی برده اید.

شرکت زریان با سال ها تجربه در عرصه طراحی لوگو آماده پذیرش سفارشات شما عزیزان می باشد برای مشاهده نمونه کارها می توانید به بخش نمونه کارهای طراحی لوگو مراجعه کنید.

فرم سفارش طراحی لوگو