دیجیتال مارکتینگ - شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ

قسمت سوم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

امروزه شبکه های اجتماعی  اساساً بازاریابی از دهان به دهان هستند. برقراری ارتباط مردم با شما به صورت آنلاین در عرصه های اجتماعی، به گسترش کلمات کلیدی در مورد شرکت ، محصولات و خدمات شما کمک می کند.

بنابراین برای آشنایی کامل در مورد تاثیرات شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ با ما همراه باشید و تا انتهای مقاله را به صورت کامل بخوانید.

سئو و شبکه های اجتماعی

برای بسیاری از تیم ها ، مجموعه های مختلفی از افراد وجود دارند که به طور جداگانه ای روی سئو و شبکه های اجتماعی کار می کنند. با این حال ، این سناریو اخیراً در حال تغییر است.

  • این دو (سئو کاران و بازاریابان) ممکن است هنوز هم رسماً متعلق به تیم های جداگانه باشند ، اما بازاریابان شبکه های اجتماعی باید اطلاعات بیشتری در مورد برنامه استراتژیست سئو کارها داشته باشند تا استراتژی سئو با تبلیغ محتوا دست به دست هم بدهند.
  • استراتژیست های سئو نیز برای دریافت سیگنال های اجتماعی مورد نیاز خود باید بدانند که چگونه با بازاریابان شبکه های اجتماعی همکاری کنند تا مطمئن شوند شرکتشان در  رتبه ی جستجوی بالایی قرار می گیرد.

از آنحا که شبکه های اجتماعی بسیار حائذ اهمیت هستند برای بررسی نوع عملکرد شما در آنها سوالاتی وجود دارد:

  • آیا در گفتگو و اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی شرکت می کنید؟
  • آیا به آنچه که درباره شما گفته می شود گوش می کنید و  بر روی آنها نظارتی دارید؟

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر تا به الان با استراتژی شبکه های اجتماعی آشنا نبودید ، گام های اساسی برای شروع کار را اینجا یاد بگیرید:

  • مرحله 1 – شبکه های اجتماعی خود را انتخاب کنید.
  • مرحله 2 – پروفایل خود را به طور کامل پر کنید ، به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی خود استفاده کنید.
  • مرحله 3 – سبک و امضای شبکه های اجتماعی خود را پیدا کنید.
  • مرحله 4 – استراتژی ارسال خود را انتخاب کنید – چند بار در روز، در چه زمانی ، و با چه نوع محتوایی؟
  • مرحله 5 – آنالیز و آزمایش کنید.
  • مرحله 6 – شروع به کار کنید و مشغول شوید.
  • مرحله 7 – تاثیر شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ را ببینید.

اگرچه ما در نیمه دوم آموزش به طور کلی به ویژگیهای شبکه های اجتماعی می پردازیم، در اینجا نیز به چند مورد از استراتژی های عمومی شبکه های اجتماعی که باید مورد توجهتان قرار گیرد اشاره می کنیم.

 

شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ
شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی در فیسبوک و اینستاگرام

برای بسیاری از مردم، رسانه های اجتماعی با اینستاگرام شروع می شود. اما داشتن یک صفحه در اینستاگرام کافی نیست. بازاریابی از طریق محتوا ، اکنون راهی برای تقویت تعامل در شبکه های اجتماعی است. اگر تجارت شما یک استراتژی بازاریابی محتوا یا یک سایت ندارد ، اما می خواهید حضور پررنگی در شبکه های اجتماعی داشته باشد ، ممکن است زمان آن باشد که یک استراتژی بازاریابی محتوا برای فیسبوک  و اینستاگرام خود ایجاد کنید چون اینستاگرام در حال حاضر پر کاربرترین شبکه اجتماعی است که مردم کشور ما با آن تعامل زیادی دارند و از طرف دیگر فیسبوک نیز به عنوان اولین شبکه اجتماعی دنیا دارای رتبه خوبی است و می تواند کاربران ، بازدید ها و توجه موتورهای جستجو به وب سایت شما را جلب کند. (در قسمت های بعدی با این موضوع بیشتر آشنا می شویم.)

 

بهینه سازی برای موبایل

لازم است که تمامی تلاش های مربوط به شبکه های اجتماعی برای موبایل نیز بهینه سازی شوند. باید مطمئن شوید که وب سایت هایتان برای موبایل هم بهینه شده اند. مدیران شبکه های اجتماعی  باید از این امر آگاه باشند تا فرمت هرگونه تبلیغی را که انجام می دهند (به ویژه مواردی که افراد را به سمت وب سایتهای شرکت خود سوق می دهد) برای موبایل نیز بهینه سازی کنند. هر تصویری که در شبکه های اجتماعی استفاده می شود باید در تلفن همراه برای بهینه کردن تجربه کاربر قابل مشاهده باشد.

 

بهینه سازی UX

این نوع بازاریابی ممکن است که بازاریابی دیجیتالی باشد ، اما شما باید “تجربه کاربران” را نیز در نظر بگیرید. Google و Facebook تغییراتی در سیستم عامل های خود ایجاد کرده اند تا مشاغل را به سمت تمرکز بیشتر بر “تجربه کاربری” یه همان UX سوق دهند. بازاریابان شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشید که ، پست های شبکه های اجتماعی شما باید ارزش بیشتری را به مخاطبان ارائه دهند ، و تعامل باید «انسانی» تر باشد.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید