سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو در دیجیتال مارکتینگ

قسمت دوم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

سئو چیست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. سئو روندی است برای دریافت ترافیک از نتایج جستجوی رایگان مقاله ها و تیتر ها در موتورهای جستجو . به عبارت ساده تر ، سئو نامی است برای فعالیتی که سعی در بهبود رتبه ی موتورهای جستجو دارد.

سئو ممکن است انواع مختلفی از جستجو ، از جمله جستجوی تصاویر ، جستجوی مکان ، جستجو ویدئو و اخبار را مورد هدف قرار دهد. استفاده از یک استراتژی سئو سالم به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به درستی کنترل کنید تا در شرایطی که افراد به سایت شما نیاز دارند ، به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از روش‌ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. اين فرآيند به بيان مهمترين عوامل مرتبط صفحه و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجو، مي‌پردازد.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي پياده‌سازي شود زيرا نيازمند دانش زياد، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. علاوه بر این موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند بنابراين بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه امری ضروری است.(الگوريتم رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از 200 معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است.) برای مشاهده کاربرد سئو در دیجیتال مارکتینگ این مقاله را به صورت کامل بخوانید و اگر سوالی داشتید در انتهای همین صفحه در قسمت نظرات بیان کنید. توجه داشته باشید که در این صفحه فقط به سوالات در مورد سئو در دیجیتال مارکتینگ پاسخ داده می شود اگر سوال دیگری دارد در بخض مربوطه و یا از قسمت ارتباط با ما استفاده کنید.

تاثیرات سئو در دیجیتال مارکتینگ:

  • سئو در افزایش بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • سئو باعث ایجاد اعتبار برای برندهای شرکتی و شخصی می شود.
  • سئو باعث افزایش فروش در سایت های فروشگاهی خواهد شد.
  • سئو باعث کسب رتبه بهتری در صفحه نتایج موتور جستجو خواهد شد.
  • سئو بهترین ابزار برای تبلیغات است.

خزنده های موتورهای جستجو

موتورهای جستجوگر پیشرو ، مانند گوگل ، بینگ و یاهو! از خزنده ها جهت یافتن صفحات برای نتایج جستجوی الگوریتمی خود استفاده می کنند. صفحاتی که به سایر صفحات فهرست شده ی موتور جستجو لینک دارند  نیازی به ارائه شدن ندارند زیرا به صورت خودکار پیدا می شوند اما نیاز به سئو صحیح برای شناسایی دقیق و افزایش بازدید دارند.

خزندگان موتور جستجو ممکن است هنگام خزیدن در یک سایت به عوامل مختلفی توجه کنند. فاصله صفحات از فهرست اصلی سایت می تواند عاملی برای بودن یا نبودن خزنده ها در آن صفحات باشد برای مثال در برخی از مراجع بیان شده است که خزنده های موتورهای جستجو فقط تا 4 مرحله فاصله از صفحه اصلی به پیش می روند.

نکات قابل توجه سئو در دیجیتال مارکتینگ

شما باید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که برند شما در موتورهای جستجو به خوبی قرار گرفته است:

  • موتورهای جستجو می خواهند کار خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهند بنابراین کاربران را به وب سایت ها و مطالب مرتبط با آنچه که کاربر به دنبال آن است هدایت میکنند. این هدایت با توجه به محتوای سایت شما ، سرعت بارگیری و لودینگ سایت ، میزان دسترسی سایت به منابع معتبر آنلاین و تجربه کاربر از آن صورت می گیرد.
  • مواردی که از نظر موتورهای جستجو نتایج بدی دارند عبارتند از: بال و پر دادن بی مورد به کلمات کلیدی ، لینک های خرید ، و تجربه کاربری ضعیف (تبلیغات بیش از حد ، خروج زیاد از سایت ، عدم رسپانسیو بودن صفحات و …).
  • نامگذاری دامنه برای نام تجاری کلی شما بسیار مهم است. به عنوان بهترین روش ، از دامنه های زیر دایرکتوری (com/events) در مقابل ساب دامنه ها (Events.example.com) استفاده کنید. یکی از روش های دیگر، استفاده از دامنه ها و کلمات کلیدی در URL است.
  • وبسایت را برای انواع مختلف نتایج بهینه سازی کنید. علاوه بر بهینه سازی برای دسکتاپ بر روی بهینه سازی موبایل و تبلت و سایر رسانه ها نیز تمرکز کنید.
  • محتوای سایت باید دارای برچسب های عنوان و meta descriptions (توضیحات متا) باشد. البته meta tags (برچسب های متا)، دیگر به اندازه ای که در گذشته اهمیت داشتند اهمیتی ندارند؛ به هر حال اگر از آنها استفاده می کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی فرمت شده باشند.

 

سئو در دیجیتال مارکتینگ
نقش سئو در دیجیتال مارکتینگ

سئو داخلی چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه ای یا سئو داخلی به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه ی تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو خارجی چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه ای یا سئو خارجی شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ سئو بیرون صفحه شامل تمام مواردي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت به شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود، سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

سئو کلاه سفيد چیست ؟ (White Hat)

در اصطلاحات فني اين حوزه، سئو کلاه سفيد به مجموعه تکنيک‌ها، روش‌ها و استراتژي‌هاي که از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي‌کنند، اشاره دارد. که اين به هيچ وجه به معني فريب يا دستکاري موتور‌هاي جستجو و يا کاربران  نيست. سئو کلاه سفيد همچنين به سئو اخلاقي نيز ياد مي‌شود و دليل آن اين است که يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت بدست آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي‌کند.

سئو کلاه سیاه چیست ؟ (Black Hat)

به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید