دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب (YouTube)

دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب (YouTube)

قسمت پانزدهم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

چرا دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب؟

یوتیوب یک بستر جدید نیست؛ بیش از ده سال است که وجود دارد! با این حال هر روزه شاهد رشد شگرفی است. اگر یوتیوب بخشی از استراتژی بازاریابی آنلاین شما نیست ، باید باشد.

اگر به فکر راه اندازی یک کانال در یوتیوب افتاده اید باید یاد داشته باشید هم اکنون این وب سایت دارای بیش از 50 میلیون محتوا نویست پس سعی کنید از ویدئو های جذاب و کانالی بهینه بسازید که بتواند در این راه به شما کمک زیادی بکند و از عنوان و مطالب جدید استفاده کنید. اینکه از زبان فارسی استفاده می کنید یک مزیت است زیرا رقابت را برای شما کمتر می کند.

باید قبل از ایجاد و پست یک ویدئو در یوتیوب به محتوای آن کاملا فکر کنید زیرا بازدیدکننده گان علاقه زیادی به تماشای تبلیغات و معرفی برند شما به تنهایی نیستند پس از مطالب جذاب و سرگرم کننده استفاده کنید.

اما نگران نباشید با دنبال کردن این آموزش تا انتها می توانید پاسخ تمامی سوالات و روش های دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب را به صورت کامل یاد بگیرید.

مراحل شروع بازاریابی در یوتیوب:

1- ساخت و بهینه سازی کانال یوتیوب

2- تحلیل و درک رفتارهای مخاطبان

3- تبلیغات در یوتیوب با تبلیغات یوتیوب و یا از طریق اینفلونسرها

 

استراتژی 10 مرحله ای بازاریابی در یوتیوب

 

دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب
دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب

 

مرحله 1 – ساخت حساب کاربری تجاری در یوتیوب

قبل از هرکاری شما نیاز به ساخت حساب کاربری تجاری در یوتیوب دارید برای این کار ابتدا باید وارد یوتیوب شده سپس با استفاده از اکانت ایمیل خود لاگین کنید.

حالا به لیست کانال های خود در یوتیوب ( اینجا ) مراجعه کنید و ساخت کانال جدید را کلیک کنید.

در فرم بازشده اطلاعات تکمیلی را وارد کنید و سپس دکمه “Done” را کلیک کنید.

تبریک میگم حساب کاربری تجاری شما با موفقیت ایجاد گردید.

 

مرحله 2 – تحلیل و درک رفتارهای مخاطبان

در یوتیوب دنبال کننده ها و مخاطبان کانال شما را ساب اسکرایبر ( subscriber ) می نمامند.

حساب تجاری شما در یوتیوب به شما اجازه دسترسی به تب تحلیل ها (Analytics) را می دهد که شامل یک میلیارد اطلاعات و داده های مفید درباره کانال شما از جمله تعداد دنبال کننده ها ، تعداد بازدید ، میانگین ساعات تماشای ویدئو های شما ، درآمد حاصل از تولید و نرخ تاثیر ویدئو را می دهد.

یکی از مهمترین قسمت های صفحه تحلیل های یوتیوب ، تب دموگرافیک ( Demographics) است که اطلاعات جامعی درباره جمعیت دنبال کننده گان شما می دهد.

حتی اگر مطمئن هستید که دنبال کننده گان خود را به خوبی می شناسید بازهم توصیه میکنم حتما و حتما سری به این قسمت بزنید این داده ها به شما کمک می کنند فراتر از فرضیات حرکت کنید و اطمینان داشته باشید که به مخاطبان صحیحی دسترسی دارید و همچنین برای پاسخ به سوالاتی مانند زیر می توانند به شما کمک زیادی کنند:

  • فیلم های شما در کجا و در چه زمانی مشاهده می شوند ؟
  • بینندگان شما در چه رنج سنی قرار دارند؟
  • جنسیت بازدیدکننده گان کانال چیست؟

روش دوم تحلیل رفتار مخاطبان خواندن و پاسخ به دیدگاه های آن ها است گرچه این کار بسیار حوصله سر بر و زمان بر است اما راه بسیار مناسبی برای شناسایی علایق و رفتارهای دنبال کننده گان است.

و در نهایت روش آخر تحلیل سالایق و رفتارهای دنبال کننده گان را می توان با ایجاد نظرسنجی و یا پرسش سوال به صورت مستقیم و از طریق صفحه YouTube Community Page انجام داد.

 

مرحله 3 – تحقیق و رصد رقیبان

اگر می خواهید کانال خوبی بسازید و دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب را به بهترین نحو انجام دهید حتما و حتما این مرحله را جدی بگیرید.

باید در نظر داشته باشید همان طور که به تحلیل و جمع آوری اطلاعات در مورد کانال خود می پردازید باید به تحلیل و جمع آوری اطلاعات در مورد کانال های رقیب بپردازید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود و یا آن ها را پیدا کنید.

خوشبختانه اطلاعات زیادی را می توان از کانال رقبا درباره ها آن ها جمع آوری کرد اما کافی نیستند باید پربازدیدترین و کم بازدیدترین ویدئو های رقیبانتان را شناسایی کرده و دلیل تعداد بازدید آن ها را بیابید.

توضیحات و کلمات کلیدی که رقیبانتان از آن ها استفاده کرده اند را بیابید و  تاثیر آن ها را در افزایش و کاهش دنبال کننده گان و بازید ویدئو ها بسنجید.

علایق و رفتارهای مخاطبان رقیبانتان را رصد کنید و به دنبال دیدگاه ها های جذاب برای عنوان ویدئوی بعدی خود باشید.

و نکته آخر این که مطمئن شوید که  تبلیغات ویدئویی رقیبانتان در کانال شما نمایش داده نمی شوند برای این کار می توانید با استفاده از گوگل اد منیجر ( Google’s ad manager ) تبلیغات آن ها را در کانال خود مسدود کنید.( اطلاعات بیشتر در اینجا )

 

مرحله 4 – یادگیری از کانال های مورد علاقه

هنگامی که دارید از ویدئو ها و یا کانال های یوتیوب بازدید می کنید از خودتان بپرسید چه چیزی باعث جلب توجه من به این ویدئو ها و یا کانال ها می شود؟ چرا من به ویدئو های این کانال علاقه دارم؟ چرا برای بازدید ویدئو به این کانال ها باز می گردم؟

توجه به کانال ها و کارهای یوتیوبرهای مورد علاقه می تواند بهترین تمرین برای یادگیری روش های افزایش بازدید ، افزایش ساب اسکرایبر و افزایش نرخ تعامل باشد.

حتی اگر این کانال ها و یا یوتیوبر ها زیاد با کسب و کار شما مرتبط نیستند اشکال ندارد این کار ممکن است سپس افزایش بازدید کانال شما شود چون دیگران نیز مانند شما به دنبال کلمات کلیدی و رصد رقیبان خود هستند. از امتحان کردن روش های جدید و یا روش های عجیب و غریب نترسید بسییاری از کانال های معروف یوتیوب فقط با استراتژی های عجیب و غریب معروف شده اند.

یوتیوب برترین منبع یادگیری در جهان است و هر آنچه را که بخواهید یاد یگیرید در آن وجود دارد پس از خود ویدئو های یوتیوب نیز می توانید موضوع برای ویدئو هایتان پیدا کنید. برای مثال می توانید عبارت ” Digital marketing in youtube ” که به معنی دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب هست را در خود یوتیوب سرچ کنید و نتایج جالبی را مشاهده کنید.

 

مرحله 5 – بهینه سازی ویدئوها برای سئو و دریافت بازدید

اگر می خواهید بازدید وب سایت و کانال یوتیوب خود را افزایش دهید باید روی بهینه سازی ویدئو ها وقت بگذارید. اگر اولین ویدئو های شما طرفداران و بازدید کننده گان زیادی را جذب نکرد نگران نباشید این کار نیازمند صبر و حوصله است و با به کارگیری ترفندهای سئو در یوتیوب می توانید به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنید.

 

ترفندهای سئو در یوتیوب:

انتخاب عنوان ها و کلمات کلیدی مناسب

اولین قدم در بهینه سازی ویدئوها انتخاب عنوان مناسب و مرتبط همراه با کلمات کلیدی مناسب است برای این کار پیشنهاد می کنم از Google Adwords Keyword Planner استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که عنوان با موضوع و محتوای ویدئو مرتبط است. اگر می توانید ، کلمات کلیدی دقیقی را که مطابق با اصطلاحات جستجوی متداول است ، درج کنید: این کار کلیک های بیشتری به شما خواهد داد.

عنوان ویدئو می تواند 70 کاراکتر باشد اما ما 60 کاراکتر و یا کمتر از آن را توصیه می کنیم چرا که با این کار عنوان کامل ویدئو شما در صفحات جستجو نمایش داده می شود و قسمتی از آن ها توسط یوتیوب قطع نمی شود.

انتخاب تصاویر بند انگشتی جذاب

تصاویر بند انگشتی به تصاویری گفته می شود که هنگام جستجو و یا لیست ویدئو ها در یوتیوب نمایش داده می شود مانند تصویر زیر:

تصاویر بند انگشتی ویدئو در یوتیوب
تصاویر بند انگشتی ویدئو در یوتیوب

هنگام آپلود ویدئو در یوتیوب شما می توانید تصویر بند انگشتی مورد نظر خود را آپلود کنید. سعی کنید از تصاویری که خودتان ساخته اید و منحصر به فرد است استفاده کنید. این تصاویر باید جذاب باشند تا کاربر را مجاب به بازدید از ویدئو و کانال یوتیوب شما بکند.

نوشتن توضیحات قانع کننده برای ویدئو ها

توضیحات ویدیوی شما باید توضیحی کوتاه در مورد موضوع ویدئوی شما باشد و همچنین پیوندهایی به وب سایت و حساب های شبکه های اجتماعی و لیستی از هشتگ ها داشته باشد.

نکات مهم نوشتن توضیحات ویدئو در یوتیوب:

  • طبق قوانین یوتیوب شما مجاز به استفاده از 500 کاراکتر هستید اما سعی کنید تا می توانید از تعداد کمتر استفاده کنید.
  • کلمات کلیدی مهم را شناسایی کنید و از آن ها در عنوان و توضیحات استفاده کنید.
  • صفحه ای درباره این ویدئو در وب سایت و یا وبلاگ خود ایجاد کنید و سپس ویدئو خود را در آن قرار دهید.( نحوه قراردادن ویدئو یوتیوب در وب سایت)
  • حداکثر 15 هشتگ وارد کنید و از هشتگ های پربازدید و مرتبط استفاده کنید.

افزودن هشتگ به توضیحات

افزودن هشتگ به توضیحات سبب افزایش بازدید و گرفتن ورودی از کانال های و جستجوهای دیگران می شود.

توجه: حداکثر از 15 هشتگ استفاده کنید چون اگر بیش از این تعداد باشد یوتیوب همه آن ها را نادیده می گیرد.

هشتگ ها باید مرتبط باشند وگرنه ویدئو شما امکان حذف شدن توسط یوتیوب را دارد.( قوانین هشتگ گذاری در یوتیوب )

استفاده از کارت ها ، تبلیغات سپری و واترمارک ها

دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب یا همان بازاریابی در یوتیوب مانند همه شبکه های اجتماعی دیگر نیازمند رعایت قوانین و استفاده از ترفندهای خاص آن شبکه اجتماعی است در اینجا سه ترفند ساده اما بسیار کاربردی را برای افزایش تعداد کلیک ها هستند.

همه این موارد خود یک CTA هستند ( CTA یا call to action اغلب به دکمه هایی گفته می شوند که در لحظه به کلیک و عملکرد کاربر پاسخگو هستند).

کارت ها: CTA های کوچک و شفاف که هنگام کلیک گسترش می یابند. از این موارد برای هدایت بینندگان به وب سایت خود ، فروشگاه اینترنتی  و یا حتی فیلم های دیگر در کانال خود استفاده کنید.

تبلیغات سپری ( Bumper ads ): تبلیغات ویدیویی شش ثانیه ای که در شروع یا انتهای یک ویدئو ظاهر می شوند.

بازاریابی در یوتیوب
بازاریابی در یوتیوب

واترمارک ها: دکمه های اشتراک برای کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند. برای افزودن آن ها به ویدئو های خود اینجا کلیک کنید.

درخواست عضویت در کانال یوتیوب

گاهی اوقات ، ساده ترین راه برای به دست آوردن آنچه می خواهید درخواست آن است. دلیل این که در پایان بیشتر ویدئوهای یوتیوب از شما درخواست می شود که آن ها را به اشتراک بگذارید و یا در کانال آن ها عضو شوید همین نکته است.

 

مرحله 6 – آپلود و زمانبندی ویدئوها در یوتیوب

پس از ایجاد ویدئوهای بهینه زمان آپلود و برنامه ریزی زمانی برای آپلود آن ها است چرا که یوتیوب با داشتن بازدیدکننده گان زیاد مانند یک کانال تلویزیون عمل می کند و باید مانند آن نیز منظم و حرفه ای باشد . پس اگر می خواهید دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب را مانند یک حرفه ای انجام دهید تا انتهای این بخش را با دقت بخوانید.

یوتیوب به اندازه یک کانال تلویزیونی محبوب است و کاربران شما کانال شما را به چشم یک شبکه تلویزیون می بینند پس شما هم مانند مدیر یک شبکه تلویزیونی حرفه ای و منظم رفتار کنید.

برنامه آپلود منظم برای خود و کاربرانتان تهیه کنید برای امثال اگر به کاربران خود می گویید که هر شنبه یک آموزش رایگان و یا اول هر ماه یک دوره رایگان ارائه می دهید حتما و حتما سر زمان گفته شده به قول خود عمل کنید.

شبکه های تلویزیونی الگوهای مناسبی برای آموزش نحوه تولید محتوا هستند برای مثال در وب سایت خود یک برنامه زمانی بنویسید و کاربرانتان را به آن صفحه ارجاع دهید تا به کیفیت و اهمیت کار شما اعتماد کنند.

مانند سریال های تلویزیونی حتما و حتما مطالبتون رو در چندین قسمت مختلف قرار دهید و سعی کنید حداقل چند پلی لیست در کانال یوتیوب خود داشته باشید.

برای زمانبندی آپلود ویدئوها می توانید از برنامه های آنلاین و یا اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید.

 

مرحله 7 – بهینه سازی کانال یوتیوب برای جذب دنبال کننده

خب حالا که نحوه بهینه سازی ویدئو ها و زمانبندی آنها را یاد گرفتیم نوبت به بهینه سازی کانال می رسد برای این کار اولین و ساده ترین کار تکمل تمامی بخش های پروفایل یوتیوب است این کار به دنبال کننده های شما حس اعتماد می دهد.

روش های بهینه سازی کانال یوتیوب:

تکمیل اطلاعات پروفایل:

  • استفاده از کلمات کلیدی قدرتمند و مرتبط در قسمت بیو
  • استفاده از تصاویر زیبا و با کیفیت در قسمت بنر صفحه ( سایز: 1440 در 2560 پیکسل و حداکثر 2 مگابایت)
  • لینک  به وب سایت و یا شبکه های اجتماعی
  • اطلاعات مکان و تماس با شما

همچنین می توانید به دیگر کانال های مفید در یوتیوب لینک دهید در نگاه اول شاید به نظر شما این کار یک تبلیغ رایگان برای رقیبان شماست اما فراموش نکنید که یوتیوب یک شبکه اجتماعی است و برای بازاریابی در یوتیوب شما نیازمند ارتباطات وسیع با دیگر کانال هستید برای توضیحات بیشتر در این باره می توانید دوره شبکه سازی یا قبلیه سازی در اینترنت را بخوانید.

بهینه سازی پلی لیست ها:

هنگامی که کاربر شروع از به مشاهده یک پلی لیست می کند تا اتمام پلی لیست و یا تعویض صفحه توسط کاربر پخش ویدئو ها یکی پس از دیگری ادامه می یابد و این کار سپس افزایش ماندگاری کاربر در کانال شما و همچنین افزایش زمان مشاهده و بازدید ویدئو می شود.

لیست های پخش خود را با دقت مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که از هر قسمت به قسمت دیگر حتما حداقل یک نکته و یا ترفند جدید وجود دارد تا کاربر مجاب به مشاهده ادامه ویدئو ها شود.

اگر از ترفند شبکه سازی استفاده می کنید پیشنهاد می کنم از بقیه اعضای شبکه درخواست کنید تا پلی لیست های ترکیبی بسازید و قسمتی از این پلی لیست را به یکی از ویدئوهای شما اختصاص دهند.

به یاد داشته باشید که کلمات کلیدی مربوط را در عناوین لیست پخش خود قرار دهید تا سئو یوتیوب خود را تقویت کنید!

ترجمه ی ویدئوها به زبان های دیگر:

آمار منتشر شده توسط یوتیوب نشان می دهد که 60% بازدید ها از کشور خود سازنده سرچشمه نمی گیرند با ترجمه ویدئوهای خود به زبان های دیگر می توانید در جذب این 60% گامی بردارید و حتی اگر موفق به جذب دنبال کننده نشوید در هر صورت موفق به جذب ببیننده شده اید که در آمار شما برای یوتیوب بسیار تاثیرگذار است.

اگرچه این کار در نگاه اول زمانبر و پرهزینه به نظر می رسد اما ما راهی را به شما پیشنهاد می دهیم که با استفاده از آن نیاز به هزینه و زمان اضافه ندارید.

برای شروع شما باید قسمت “کمک های انجمن” یا community contributions را برای کانال خود فعال کنید برای این کار اینگونه عمل کنید:

  • روی نام کانت خود در بالا سمت راست راست کلیک کرده و به قسمت Creator Studio بروید.
  • در منوی سمت چپ به مسیر روبه رو بروید: Translations & Transcriptions > Community Contributions
  • روی Turn on for all videos کلیک کنید تا این قابلیت برای تمامی ویدئوهای شما فعال شود.

شاید ترجمه های بسیار دقیق و مناسب نباشند اما در هر صورت این یک شروع برای فعالیت بین المللی کانال شما است.

برای مشاهده راهنمایی کامل اینجا کلیک کنید.

 

مرحله 8 – تبلیغات در یوتیوب

هر کسب و کار یا رسته شغلی برای بیشتر دیده شدن نیاز به تبلیغات دارد و چه محلی بهتر از یوتیوب برای تبلیغ یک کانال یوتیوب

در یوتیوب تبلیغات به 6 دسته تقسیم می شوند:

  • تبلیغات ویدیویی قابل رد شدن (Skippable video ads)
  • تبلیغات ویدیویی غیرقابل رد شدن (Non-skippable video ads)
  • تبلیغات سپری (Bumper ads)
  • تبلیغات پوششی (Overlay ads)
  • تبلیغات نمایشی (Display ads)
  • کارت های اسپانسری (Sponsored cards)

رمز تبلیغات موفق در یوتیوب این است که کاربران به عنوان یک تبلیغ به آن نگاه نکنند بلکه به عنوان یک نیازمندی به آن نگاه کنند پس در تبلیغات خود از متون و ویدئو های جذاب و مورد نظر مخاطب استفاده کنید.

 

مرحله 9 – همکاری با اینفلونسرها

یکی از روش های تاثیرگذار برای دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب همکاری با اینفلونسرها است.

به گفته گوگل 60% مخاطبان به نظرات و گفته های اینفلونسرها عمل می کنند بنابراین تاثیر یک اینفلونسر می تواند بسیار بیشتر از تبلیغات باشد اما در نظر داشته باشید که اینفلونسر مورد نظر باید حتما در حوزه کاری شما باشد تا تاثیری برای شما داشته باشد.

هنگام همکاری با اینفلونسرها تا جایی که امکان دارد نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از اینفلونسر بخواهید که با صدا و حالات صورت خودش از برند شما تعریف کند.
  • اینفلونسرهایی که با برند و یا رسته کاری شما آگاهی کامل دارند انتخاب کنید.
  • از اینفلونسر بخواهید که صحبت درباره برند شما را مانند یک تبلیغ جلوه ندهد ( مثلا با تعریف یک خاطره یا داستان درباره تجربه همکاری با برند شما و یا خرید از شما)
  • از اینفلونسر بخواهید که برند شما در یک ویدئو مرتبط با رسته کاری شما معرفی کند.
  • یک ویدئو همزمان به صورت تشکر و یا تایید حرف های اینفلونسر بسازید و در کانال خود قرار دهید.
  • در زیر پست اینفلونسر که درباره برند شما است مشارکت کنید و به دیدگاه های کاربران پاسخ دهید.

 

مرحله 10 – تحلیل و سازگاری

خیلی ها فکر می کنند با داشتن یک کانال یوتیوب و انجام 9 مرحله قبل و انتشار مدام ویدئو ها بازاریابی در یوتیوب را انجام داده اند اما به یاد داشته باشید برای رشد در فعالیتی شما نیاز به آنالیز و تحلیل اطلاعات دارید.

به یاد داشته باشید که همیشه مهمترین کار شما جمع آوری و آنالیز اطلاعات کانال یوتیوب شماست ، این موضوع حتی از انتشار ویدئو ها هم مهمتر است در دوره آموزش بازاریابی محتوا به طور کامل اهمیت ، چرایی و چگونگی این مطلب را کامل توضیح دادیم.

زمانی که یک ویدئو جدید منتشر می کنید بعد از آن حتما YouTube Analytics ( آمار یوتیوب ) را حتما برای بررسی موارد زیر چک کنید:

  • تغییرات تعداد دنبال کننده گان
  • تغییرات مدت زمان مشاهده ویدئوها
  • تغییرات مدت زمان ماندگاری بازدیدگننده گان در صفحه شما
  • تغییر دموگرافیک و آمارهای جمعیتی مخاطبان
  • مکان پخش ویدیو و منابع ترافیکی
  • گزارشات دستگاه های استفاده شده (تلفن همراه ، دسک تاپ ، تلویزیون های هوشمند و غیره)

من این را قبلاً گفتم و دوباره آن را خواهم گفت: نظرات را بخوانید! این بهترین روش برای یادگیری دقیق آنچه مخاطبان شما درباره ویدئو ها ، و کانال شما به طور کلی فکر می کنند ، هستند. حتی ممکن است پیشنهادات مشخصی راجع به موضوع ویدئوی بعدی را پیدا کنید!

دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب
دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب

اما چه نوع ویدئوهایی مناسب برای دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب هستند؟

باید بدانید که برند تجاری شما مرتبط با چه موضوعی است و مخاطب شما از چه چیزی بهره می برد.

ایجاد محتوای مربوطه مرحله اول است ، اما بهینه سازی آن در YouTube همان چیزی است که باعث می شود آن محتوا توسط کسانی که برای برند شما مهم هستند ، دیده شود.

 

محتوای مناسب برای دیجیتال مارکتینگ یوتیوب

مطمئن نیستید که چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما جالب خواهد بود؟ در اینجا محتواهای ویدئویی رایجی وجود دارد که توسط کسب و کارها و برند ها استفاده می شود :

 

  • آموزشی : به بینندگان خود آموزش دهید که چگونه کاری را انجام دهند و یا نحوه استفاده از محصول خود را به آنها نشان دهید.
  • توصیفات مشتری : با مشتری ای که از محصولات شما راضی بوده مصاحبه کنید ، و یک ویدئو از توصیفات کاربر تولید کنید و آن را در کانال YouTube خود به اشتراک بگذارید.
  • فیلم های پشت صحنه : بینندگان را به گشت و گذار در دفتر یا محل کار با خود همراه کنید و کارمندان و همکاران خود را به آنها معرفی کنید.
  • نکات و ترفندها : محتوا و مطالب مفیدی را که به آینده شما کمک می کند به اشتراک بگذارید.
  • سخنرانیهای زنده : در کنفرانس یا نمایشگاه تجاری صحبت می کنید؟ آن ها را ضبط کرده و با بینندگان YouTube خود به اشتراک بگذارید.
  • اخبار و اطلاعیه ها : انتشار محصولات جدید را با بینندگان YouTube خود به اشتراک بگذارید.
  • آمار : برای معرفی خود به عنوان یک متخصص در زمینه ی کاری تان ، آمار، داده ها و تحقیقات مربوط به صنعت کاری را از طریق یک فیلم ساده به صورت اسلاید به اشتراک بگذارید.
  • سؤالات متداول : لیستی از سوالات متداول را تهیه کنید و از طریق ویدیو به آنها پاسخ دهید.

 

دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب
دیجیتال مارکتینگ در یوتیوب

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید