دیجیتال مارکتینگ – پینترست (Pinterest)

دیجیتال مارکتینگ در پینترست (Pinterest)

قسمت دوازدهم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

پینترست چیست؟

پینترست یک شبکه اجتماعی است که به افراد کمک می کند تا مطالب را به روشی ساده و بصری کشف کنند. کاربران ممکن است هنگام مرور پینترست خود در بین تصاویر شما چیزی که دوست دارند را پیدا کنند و به جستجوی شما بپردازند.

پینترست پین چیست؟

در Pinterest ، هر پین یک ایده است (یک تصویر ، یک تصویر متحرک ، یک دستور العمل و یا حتی یک نقل قول). پین ها به سایت هایی که از آنها آمده اند، لینک میدهند (مانند سایت شما!) بنابراین اگر دکمه ذخیره در پینترست را به سایت خود اضافه کنید ، کاربران می توانند از آن دکمه برای اضافه کردن مطالب شما به صفحه ی پینترست خود استفاده کنند.

چرا دیجیتال مارکتینگ در پینترست؟

پین های پینترست صد برابر بیشتر از توییت هایی که میانگین بازتوییت آنها فقط 1.4 درصد است قابل پخش هستند. و در مورد فیسبوک ، نیمه عمر یک پین، 16000 برابر بیشتر از یک پست در فیسبوک است.

بوردها جایی هستند که کاربران پین های خود را در آنها جمع آوری و سازمان می دهند. هر بورد کالکشن بی نظیری است راجع به آنچه که شخص به آن اهمیت می دهد. در پینترست این امکان وجود دارد که کاربران بتوانند بوردهایی را که پین هایشان را دوست دارند دنبال کنند.

 حساب کاربری پینترست

اگر شما از قبل حساب کاربری ندارید ، یا اگر حساب کاربری شما شخصی است ، یک حساب رسمی پینترست  برای کسب و کار خود ایجاد کنید تا از پتانسیل های کامل پینترست استفاده کنید. با ایجاد یک حساب کاربری ، می توانید به Pinterest Analytics ، یکی از جدیدترین و جذاب ترین ویژگی های حساب Pinterest for Business دسترسی پیدا کنید در این صورت شما قادر خواهید بود استراتژی ها و محتوا را ببینید و بازاریابی خود را بهبود ببخشید.

 

دیجیتال مارکتینگ در پینترست (Pinterest)
دیجیتال مارکتینگ در پینترست (Pinterest)

استراتژی بازاریابی در پینترست

وقتی صحبت از استراتژی بازاریابی در پینترست است ، باید مجموعه قوانین مورد بحث زیر را دنبال کنید :

  • بورد ها را تمیز و منظم نگه دارید

بخش عمده ای از محبوبیت پینترست به ساختار تمیز و سازمان یافته آن بنا شده است. حتی با وجود بورد های بزرگ و دارای محتوای زیاد ، چشم نواز است و به راحتی قابل هضم است. این به دلیل ایجاد بورد های چندگانه است که در آنها مطالب بر اساس طبقه بندی تقسیم می شوند تا محتوای مربوط به هم در یک جا جمع شوند.

  • تصاویر قابل اشتراک گذاری را پین کنید

هدف از کمپین پینترست این است که بیشترین میزان تعامل مواجهه را با اشتراک گذاری ها ، لایک ها ، نظرات و دنبال کنندگان جدید بدست آورد. بخش بزرگی از این هدف حول تصاویر پین شده ای که کاربران آنها را جذاب می دانند و به اشتراک می گذارند می چرخد. از آنجا که پینترست یکی از شبکه های اجتماعی متمرکز به تصویر است ، سعی کنید بر اساس روانشناسی تصاویر جذاب را پین کنید، تحقیقات نشان داده است که تصاویر با چندین رنگ غالب عملکرد خوبی دارند و تصاویر مایل به قرمز از تصاویر با رنگ آبی بهتر نتیجه می دهند ، همچنین تصاویر روشن و واضح بهتر از تصاویر تاریک عمل می کنند.

  • افراد مناسب را دنبال کنید

بدست آوردن تعدادی از کاربران اولیه برای ساخت اعتبار لازم است و اغلب یکی از سخت ترین قسمت ها است.  دنبال کردن برخی از پیننرهای مربوطه برای سرعت بخشیدن به این روند به شما کمک می کند و اغلب مفید واقع می گردد زیرا به هر شخصی که دنبالش می کنید ، اطلاع داده می شود و به این صورت  می توانید در معرض فوری بازدید قرار بگیرید و با فرض اینکه شما محتوای با کیفیتی داشته باشید ، تعداد قابل توجهی از این افراد تمایل دارند شما را دنبال کنند. هنگامی که تعداد کمی از کاربران خود را بدست آورید ، تأثیر تجمعی به وجود خواهد آمد و تعداد کاربران شما به رشد خود ادامه می دهند.

  • تناوب و زمان بندی پین کردن

مهم است که تعادل مناسبی برای تعداد پین کردن  پیدا کنید! پین کردن خیلی زیاد می تواند کاربران شما را اذیت کند و پین خیلی کم باعث فراموش شدنتان خواهد شد.

  • محتوای پین را متناسب با مخاطبان خود قرار دهید

محتوا و مطالبی که مربوط به مواد غذایی، صنایع دستی و زیبایی هستند اغلب به خوبی در پینترست عمل می کنند ، اما به یاد داشته باشید که هرگز افراد را مجبور نکنید که به برند شما بپیوندد و شما را دنبال کنند. محتوای درست ، با کیفیت و جذاب شما را به سمت جذب مخاطب و دیده شدن هر چه بیشتر سوق می دهد.

  • برای پینترست محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید

اندازه تصویر در کانال های شبکه های اجتماعی مختلف ، متفاوت است. در پینترست تمام پین ها دارای عرض یکسان و دارای طول نامحدود هستند. اندازه مناسب برای عکسبرداری 1102×736 پیکسل برای یک پین معمولی است، که این اندازه نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است.

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید