دیجیتال مارکتینگ – تبلیغات کلیکی

دیجیتال مارکتینگ – تبلیغات کلیکی (PPC)

قسمت هفتم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

تبلیغات کلیکی چیست ؟

Pay Per Click یا تبلیغات کلیکی که معمولاً با عنوان PPC شناخته می شود ، به الگویی از بازاریابی اینترنتی اشاره دارد که در آن تبلیغ می شود و  مبلغ پرداختی از طریق تعداد کلیک بر روی یکی از تبلیغات، محاسبه می شود. پرداخت به ازای هر کلیک با تقسیم هزینه تبلیغات بر تعداد کلیکهای ایجاد شده توسط یک تبلیغ محاسبه می شود.

در اصل ، تبلیغات کلیکی به جای تلاش برای بازدید گرفتن از طریق معمولی، راهی برای بازدید از سایت شما است.

 

تبلیغات در موتورهای جستجو

تبلیغات در موتورهای جستجو یکی از محبوب ترین اشکال PPC است. این نوع تبلیغات این امکان را به تبلیغ کنندگان می دهد که آگهی هایشان را در لینک های حمایت شده از موتور جستجو قرار دهند تا وقتی شخصی با استفاده از یک کلمه کلیدی که مرتبط با پیشنهادات تجاری آنهاست جستجویی می کند آگهی آنها برایش قابل رویت باشد. و همین امر سبب افزایش فروش شما به صورت آنی می شود.

به عنوان مثال ، اگر در جستجوی کلمه کلیدی “کلاس های بازاریابی” هستید ، ممکن است چندین صفحه در صفحه نتایج Google برایتان نشان داده شود. با هربار کلیک شما بر روی یک تبلیغ خاص و ارسال یک بازدید کننده به وب سایت تبلیغ کننده ، آنها باید مبلغی را به موتور جستجو بپردازند. هنگامی که تبلیغات کلیکی به درستی کار کند، این هزینه بسیار ناچیز است، زیرا این بازدید بیش از آنچه برای آن پرداخت می شود ارزش دارد.

 

دیجیتال مارکتینگ – تبلیغات کلیکی
نقش تبلیغات کلیکی در دیجیتال مارکتینگ

مزیت بازاریابی با تبلیغات کلیکی

مزیت منحصر به فرد بازاریابی تبلیغات کلیکی (PPC) این است که شبکه های تبلیغاتی که برای مدیریت کمپین های PPC استفاده می شوند، فقط به بالاترین پیشنهاد دهندگان برای آن فضای تبلیغاتی توجه نمی کنند ، بلکه آنها به بالاترین کیفیت تبلیغات (به معنای تبلیغاتی که بیشترین محبوبیت بین کاربران را دارد) اهمیت می دهند.

  • تبلیغات برای عملکرد خوبشان پاداش می گیرند.
  • هرچه تبلیغ بهتر باشد ، نرخ کلیک بیشتر می شود و هزینه ها را کاهش می دهد.
  • بسیاری از بازاریابان استفاده از Google AdSense را برای مدیریت فعالیتهای تبلیغات کلیکی خود انتخاب می کنند. بستر AdSense کسب و کارها را قادر می سازد تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و سایر ویژگی های گوگل ظاهر می شود.
  • امکان نمایش تبلیغ شما در بالاترین مکان و در صفحه نخست موتورهای جستجو

 

عوامل موثر در موفقیت تبلیغات کلیکی

اینکه چند وقت یکبار تبلیغات کلیکی شما ظاهر شود بستگی به این دارد که کلمات کلیدی را درست و با بهترین تطابق انتخاب کرده باشید. علاوه بر این تعدادی از عوامل، تعیین کننده موفقیت تبلیغات کلیکی شما هستند ، با تمرکز بر روی موارد زیر می توانید به نتایح خیلی خوبی برسید:

  • ارتباط کلمات کلیدی : تهیه لیست کلمه های کلیدی ، گروه های کلیدی و متن تبلیغ مناسب.(برای این کار می توانید از Google Keyword Planer که کاملا رایگان است استفاده کنید)
  • کیفیت صفحه فرود : ایجاد صفحات فرود بهینه با محتوای قانع کننده ، محتوای مرتبط و یک لینک مستقیم برای سؤالات خاص و یا فروش مستقیم محصول.
  • امتیاز کیفیت : امتیاز کیفیت در واقع رتبه بندی گوگل از کیفیت و ارتباط کلمات کلیدی ، صفحات فرود و کمپین های PPC شما است. تبلیغ کنندگانی که نمرات با کیفیت بهتری دارند ، با هزینه کمتری، تبلیغات بیشتری دریافت می کنند.

کل عملکرد PPC شما حول کلمات کلیدی ساخته شده است و موفق ترین تبلیغ کنندگان AdSense بطور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را رشد داده و اصلاح می کنند.

در پایان ، تبلیغات کلیکی فرصتی بی نظیر برای این است که:

  • پایگاه مشتری خود را رشد دهید: بطور فعال با جستجوگرهایی که در جستجوی محصولات و خدماتی مانند محصولات شما هستند در ارتباط باشید و با ارائه پیشنهاداتی به نیاز آنها پاسخ دهید.
  • تبلیغات با هزینه کم ایجاد کنید : بازاریابی با پرداخت به ازای هر کلیک به شما این امکان را می دهد که وقتی کاربر تحقیق می کند و به دنبال خرید کردن است از او بازدید و نتیجه بگیرید. این یک روش بسیار مؤثر برای ورود بازدید کنندگان علاقه مند به سایت شماست. علاوه بر این ، می توانید در ازای خوشحال کردن کاربرانتان ، از تخفیف الگوریتمی ایجاد شده از موتورهای جستجو لذت ببرید.

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید