ایمیل مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ – ایمیل مارکتینگ

قسمت پنجم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

به مفهوم گسترده خود ، هر ایمیلی که برای مشتری بالقوه یا فعلی ارسال می شود ، می تواند بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته شود. این امر معمولاً شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات ، درخواست تجارت یا فروش و یا حامی مالی است.

هرگونه ارتباط با ایمیل اگر به وفاداری مشتری ، اعتماد مشتری به یک محصول یا شرکت یا شناخت برند کمک کند، به عنوان بازاریابی ایمیل در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال ، هنگامی که یک شرکت یک پیام تجاری را که بیشتر در قالب تبلیغات ، درخواست های تجارت یا فروش یا درخواست کمک مالی است برای گروهی از افراد از طریق ایمیل الکترونیکی ارسال می کند، در واقع بازاریابی ایمیلی انجام داده است.

بازاریابی از طریق ایمیل یا ایمیل مارکتینگ راهی مؤثر برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان و ضمنا ارتقاء کسب و کار شما است . با این کار ، بدون نیاز به مقادیر زیادی هزینه ی چاپ ، تلویزیون یا رادیو یا هزینه های بالای تولید ، می توانید به راحتی و به سرعت به بازارهای هدف برسید.

علاوه بر این ، در حالی که از نرم افزار ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید ، می توانید یک لیست ایمیل را که بر اساس چندین عامل( از جمله مدت زمانی که آدرس ایمیل مشتری در این لیست است ، تمایلات مشتریان ، عادتهای هزینه ای آنها ، سلیقه خرید و سایر معیارهای مهم) تقسیم شده است، حفظ کنید. سپس ایمیل ها برای اعضای هدف خاصی که توسط عوامل بالا در لیست ایجاد شده اند ، ارسال می شوند.

 

روش های ایمیل مارکتینگ :

  • خبرنامه های ایمیلی (Email newsletters)
  • خلاصه ها (Digests)
  • ایمیل های اختصاصی (Dedicated Emails)
  • تقدم پرورش (Lead Nurturing)
  • ایمیل های حامی مالی (Sponsorship Emails)
  • ایمیل های معاملاتی (Transactional Emails)

 

ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ

خبرنامه های ایمیلی (Email newsletters)

خبرنامه های ایمیلی سه مزیت زیر را ارائه می دهند :

  • آنها می توانند برند شما را به همه بشناسانند.

با ایجاد ارتباطات عادی با مشترکین ایمیل تان، آنها را قادر می سازید تا نام تجاری شما را بشناسند و آن را با یک احساس مثبت نگاه کنند.

  • آنها می توانند از محتوای موجود بهره ببرند.

بسیاری از شرکت ها خلاصه ای از محبوب ترین پست های سایت شان را به مقاله های خبرنامه خود پیوند می دهند.

  • آنها به شما این آزادی را می دهند كه انواع مختلفی از مطالب و محتوا را که ممکن است برای سازمان شما پر اهمیت باشند، مورد استفاده قرار دهید.

 

خلاصه ها (Digests)

خلاصه ها به طور کلی از لینک ها و لیست ها تشکیل می شوند. یکی از گزینه های معروف وب سایت، قسمت مربوط به خلاصه ها است که اعلان هایی درباره مقالاتی را که شما در طول یک بازه زمانی مشخص منتشر می کنید جمع آوری می کند و ایمیل را با این لینک ها به صورت منظم هفتگی ، ماهانه و غیره … منتشر می کند.

این روش گاهی اوقات با روش تقدم پرورش یکسان می شود مثلا زمانی که یک شرکت و یا سازمان برای شما خلاصه هایی از یک سری آموزش موردنظر شما ارسال می کند و شما کم کم به تکرار و مشاهده ایمیل های آن ها عادت می کنید و اینگونه این روش با روش تقدم پرورش در بازاریابی ایمیلی هم سو و گاهی یکسان می شود.

 

ایمیل های اختصاصی (Dedicated Emails)

ایمیل های اختصاصی که به نام ایمیل های مستقل نیز شناخته می شوند ، حاوی اطلاعاتی در مورد فقط یک پیشنهاد هستند. به عنوان مثال ، می توانید از یک ایمیل اختصاصی استفاده کنید تا مخاطبان مورد نظر خود را درمورد یک محصول جدید که منتشر کرده اید مطلع کنید یا آنها را برای شرکت در رویدادی که میزبان آن هستید دعوت کنید. بر خلاف خبرنامه ها ، ایمیل های اختصاصی نیازی به عناصر گرافیکی زیادی برای جدا کردن بلوک های مختلف متن و اولویت بندی اطلاعات ندارند اما بهتر است که استفاده شود. ایمیل های شخصی ، ایمیل های بازاریابی فروش یک محصول ، ایمیل های افر های ویژه و .. از این دسته هستند.

 

تقدم پرورش (Lead Nurturing)

تقدم پرورش یا ایمیل های آموزشی رایگان ، مجموعه ای از ایمیل های محکم را در بر می گیرد که حاوی مطالب مفیدی با یک هدف منسجم هستند. تقدم پرورش یک اقدام به موقع ، خودکار و معمولاً یک سرمایه گذاری کم ، اقتصادی است. برای مثال شما قصد فروش و یا بازاریابی محصولی را در زمان حال ندارید اما می دانید که ممکن است بعدها بخواهید این کار بکنید در نتیجه شروع به ارسال ایمیل های آموزشی رایگان در مورد یک مطلب می کنید و کاربرانتان را عادت می دهید  که حتما ایمیل های شما را چک کنند و اگر در آینده ای نه چندان دور یک ایمیل پیشنهادی و یا فروش محصول ارسال کردید می توانید مطمئن باشید که کاربران شما ایمیل شما را دیده اند و این کار همچنین به افزایش بازدید وب سایت شما نیز کمک می کند با قرار دادن لینک مطالب مرتبط در ایمیل های ارسالی ، توجه کنید که در بازاریابی ایمیلی به این روش حتما و حتما مطلبی که کاربر خواهان آن است را به صورت کامل و یا لینک مستقیم در ایمیل ذکر کنید. حتی شرکت های بزرگی هم مانند گوگل و فیسبوک از این روش استفاده می کنند مثلا زمانی که برای شما آموزش های رایگان نحوه آنالیز مطالب ، و یا آموزش کارکرد با سایت هایشان را می فرستند می خواهند شما را بیشتر در این وب سایت ها درگیر و نگه دارند تا شما به اهمیت آنها پی ببرید و پیشنهاد های وسوسه انگیزه تبلیغات در وب سایت هایشان را به شما عرضه کنند.

 

ایمیل های حامی مالی (Sponsorship Emails)

اگر می خواهید یک مخاطب کاملا جدید جذب کنید و منجر به تولید خالص جدیدی شوید ، ممکن است بخواهید ایمیل های حامی مالی را امتحان کنید. در ایمیل های حمایت مالی ، شما می توانید نسخه خود را در خبرنامه فروشنده یا ارسال اختصاصی درج کنید. مثلا در یک وب سایت که دانلود رایگان ارائه می دهد و لینک های دانلود را به ایمیل ارسال می کند شما می توانید حامی مال شوید و از مدیر وب سایت بخواهید که نام وب سایت و یا شرکت شما را در ایمیل ارسالی ذکر کند و یا حتی پیشنهادات و محصولات شما را.

اما یادتان باشد که از ارسال بیش از حد و یا متن اسپم و یا مطالبی که اصلا مرتبط نیستند خودداری کنید چون این کار نه تنها به کاربران شما نمی افزاید بلکه به شدت از تعداد آن ها می کاهد.

 

ایمیل های معاملاتی (Transactional Emails)

ایمیل های معاملاتی پیامهایی هستند که با یک اقدام خاص که مخاطبین شما انجام داده اند به وجود می آیند (ایمیل های تراکنش های مالی). به عنوان مثال ، اگر در حال ثبت نام در وبینار هستید ، یک فرم را پر کرده و سپس یک ایمیل تشکر دریافت می کنید که اطلاعات ورود به سیستم را برای شما فراهم می کند.

ایمیل های معاملاتی همچنین پیام هایی هستند که از سایت های تجارت الکترونیکی مانند آمازون دریافت می کنید که سفارش شما را تأیید می کنند و اطلاعات حمل و نقل و سایر جزئیات را در اختیار شما قرار می دهند. بزرگترین مزیت ایمیل های معاملاتی این است که از نرخ کلیک بالا (CTR) برخوردار هستند.

برای مثال در انتهای ایمیل های فروش یک محصول می توانید یک محصول مرتبط پیشنهاد دهید مثلا هنگامی که کاربر شما یک موبایل می خرد در انتهای ایمیل تایید سفارش به او یک پاوربانک ، قاب موبایل و … پیشنهاد دهید.

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارسال ایمیل رایگان برای بازاریابی ایمیل شامل MailChimp ،  My Emma است.

 

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید