تبلیغات در گوگل

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل

قسمت شانزدهم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

تبلیغات در گوگل چیست؟

Google Ads (تبلیغات گوگل) بازاری است که شرکت ها به آن هزینه ای می پردازند تا از طریق آن وب سایت خود را به عنوان سایتی با نتایج جستجوی برتر، بر اساس کلمات کلیدی ، در صدر قرار دهند. کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربر آن را جستجو می کند و سپس تبلیغ شما را به عنوان نتیجه ی جستجو می بیند.

نکته اصلی در این نوع تبلیغات این است که شما بر اساس کلمات کلیدی تبلیغ می کنید تا نام و برند تجاری خود را به مخاطب معرفی کنید، در واقع تبلیغات شما را فقط برای کلمات کلیدی شما انتخاب می کنند.

Google بر روی تبلیغات شما حساب می کند و به ازای هر کلیک مبلغی را از شما دریافت می کند، همچنین به سادگی میزان بازدید و فعالیت افراد در سایت شما را شمارش می کند ، به این صورت که به شما نشان می دهد وقتی کاربران در جستجوی آن کلمه کلیدی بودند چندبار تبلیغات شما را بازدید کرده اند.

تعداد کلیک کاربران بر روی سایت شما تقسیم بر تعداد نمایش صفحه شما به کاربران (impression) را CTR یا نرخ کلیک می نامیم. در واقع نرخ کلیک در اینجا درصد کاربرانی است که به صفحه تبلیغی شما وارد می شوند ، زیرا بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند.

توجه داشته باشید که تبلیغات گوگل گرچه بسیار شبیه تبلیغات کلیکی است اما بسیار با آن متفاوت است زیرا تبلیغات کلیکی از طریق بنرها ، ویدئو ها و … انجام می شوند اما تبلیغات در گوگل مستقیما آدرس وب سایت شما و محتوای آن را در صفحات اولیه نتایج جستجو نشان می دهد و همین امر سبب بازدهی چندین برابری تبلیغات گوگل نسبت به تبلیغات کلیکی می شود.

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل
دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در گوگل

 

Google Ads یا همان تبلیغات گوگل را یک خانه ای برای حراجی در نظر بگیرید. شما بودجه و پیشنهاد خود را اعلام می کنید، قیمت پیشنهادی شما تعیین کننده ی این است که برای هر کلیک حاضرید چه مبلغی را بپردازید. اگر حداکثر پیشنهاد شما 2 دلار باشد ، Google تبلیغات دیگری را که به طور میانگین کمتر از مبلغ پیشنهادی شما باشد نشان نمی دهد و فقط تبلیغ شما را به مردم نشان می دهد.

البته هدف گوگل فقط تبلیغات با بالاترین قیمت پیشنهادی نیست، چون ممکن است تبلیغاتی با محتوای نامطلوب باشند. گوگل آنقدر به کاربران خود اهمیت می دهد که ترجیح می دهد با کسی که هزینه کمتری در ازای تبلیغی مناسب تر و بهتر بپردازد توافق کند.

بنابراین : تبلیغات با کیفیت + پیشنهاد خوب = برنده شدن!

تبلیغات در گوگل
تبلیغات در گوگل

 

 

ایجاد تبلیغات در گوگل

قبل از شروع هرکاری شما برای ایجاد تبلیغات در گوگل به یک حساب کاربری در گوگل نیاز دارید پس از ایجاد حساب کاربری طبق مراحل زیر می توانید تبلیغات خود را در گوگل ایجاد کنید:

مرحله 1 – وارد حساب کاربری خود در گوگل ادز شوید.(از اینجا)

مرحله 2 – در قسمت منوی صفحه در سمت چپ روی کمپین ها (Campaigns) کلیک کنید.

مرحله 3 – روی دکمه به اضافه (تبلیغات در گوگل) کلیک کنید سپس کمپین جدید ( New campaign ) را انتخاب کنید.

مرحله 4 – یک یا چند هدف برای کمپین خود انتخاب کنید. اگر هدفی مطابق با کمپین خود پیدا نکردید Create a campaign without a goal’s guidance را انتخاب کنید.

مرحله 5 – انتخاب نوع کمپین

مرحله 6 – کلیک روی Continue

مرحله 7 – انتخاب تنظیمات کمپین

مرحله 8 – کلیک روی  Save and continue

تبریک می گم شما کمپین خود را راه اندازی کردید.

حالا به آموزش مراحل بالا می پردازیم:

در مرحله 4 اگر اهداف بسیار متفاوت تر از کمپین شما بودند توصیه می کنیم ابتدا نوع کمپین و سپس اهداف کمپین را تعیین کنید.

انواع کمپین های تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل با ایجاد یک کمپین شروع می شود. نوع کمپین انتخابی شما باید بر اساس اهداف تبلیغاتی شما باشد. به عنوان مثال ، اگر می خواهید برای جذب بازدید کنندگان بیشتر به وب سایت خود ، در Google.com تبلیغات نشان دهید ، باید یک کمپین شبکه جستجو ( Search Network ) را انتخاب کنید.

انواع کمپین های تبلغاتی در گوگل:

1- کمپین شبکه جستجو ( Search Network )

2- کمپین شبکه نمایش ( Display Network )

3- کمپین خرید ( Shopping )

4- کمپین ویدیویی ( Video )

5- کمپین اپلیکیشن ( App )

نوع کمپین ها تعیین کننده نحوه نمایش تبلیغات شما به مخاطبان است تعیین نوع کمپین به تنهایی راه حل مشکل شما نیست و هدف گذاری تبلیغات سبب بشتر دیده شدن و بازدهی بیشتر این تبلیغات می شوند.

انواع هدف گذاری تبلیغات در گوگل

Sales ( حراج ها )
Leads ( هدایت )
Website traffic ( ترافیک وب سایت )
Product & brand consideration ( اعتباربخشی به محصول و برند تجاری )
Brand Awareness & reach ( آگاهی رسیدن درباره برند )
App promotion ( تبلیغات اپلیکیشن )

این اهداف قابل تغییر نیز هستند یعنی اگر شما یک هدف را انتخاب کردید پس از مدتی می توانید هدف را تغییر دهید.

نحوه تنظیم تبلیغات گوگل

با تنظیم ، تنظیمات کمپین های خود بازدهی تبلیغات را چندین برابر کنید.در زیر نام تنظیمات و نحوه تنظم آن ها به صورت کامل توضیح داده شده است:

Campaign name : تعیین کننده نام کمپین شما ، به صورت پیشفرض گوگل نامی برای کمپین شما تعیین میکند در صورت لزوم می توانید آن را تغییر دهید. این نام فقط برای شما و در پنل کاربری شما نمایش داده می شود.

Campaign type : نوع کمپین که در قسمت بالا به صورت کامل توضیح داده شد . نوع کمپین تبلیغاتی تعیین کننده شبکه و یا محل نمایش تبلیغات شما در شبکه های گوگل است.

Networks : گوگل برای نمایش تبلیغات شما از شبکه های مختلفی مانند شبکه جستجو ( نمایش تبلیغات در صفحات جستجو ) ، شبکه نمایش ( نمایش تبلیغات شما در وب سایت های دیگران ) و شبکه یوتیوب برای نمایش کمپین های ویدیویی استفاده می کند. در این مرحله با توجه به نوع تبلیغات و کمپین مورد نظر خود می توانید شبکه مورد نظر را انتخاب کنیدو

Devices : انتخاب نوع دستگاه ها برای نمایش تبلیغات و هدف گذاری نمایش تبلیغات در دستگاه های خاص مانند: موبایل ، کامپیوتر و تبلت

Locations and languages : می توانید انتخاب کنید که در کدام کشور ها و مناطق تبلیغات شما نمایش داده شوند و همچنین امکان انتخاب زبان مرورگر کاربر در این قسمت وجود دارد.

Bidding and budget : در این قسمت شما باتوجه به بودجه خود می توانید مانگین هزینه برای هر کلیک را انتخاب کنید و براساس آن و مبالغ پیشنهادی دیگر توسط رقیبانتان گوگل تصمیم می گیرد که تبلیغات شما در کجا و چند بار نمایش دهد. امکان انتخاب بودجه به صورت دستی و یا اتوامتیک نیز وجود دارد.

Ad extensions : در این قسمت می توانید اطلاعات بیشتری مانند: اطلاعات یک مکان ، شماره تماس و یا لینک های وب سایت خود را به تبلیغات گوگل اضافه کنید.

Additional settings : تنظیمات اضافه برای بهینه سازی تبلیغات شما کاربرد دارند و شما می توانید تنظیمات زیر را در آن ها مشاهده کنید:

زمانبندی : تعیین زمان شروع و خاتمه کمپین

برنامه ریزی تبلیغات : تعیین روزها و یا ساعات خاصی برای نمایش تبلیغات در گوگل

تحویل آگهی : به طور پیش فرض گوگل زمانی تبلیغات شما را نمایش می دهد که حس کند امکان کلیک روی تبلیغ شما وجود دارد اما شما در این قسمت می توانید تعیین کنید همیشه این تبلیغات نمای داده شوند.

تنظیمات پیشرفته مکانی

تنظیمات لینک های کمپین

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید