دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی در فیسبوک

بازاریابی در فیسبوک

قسمت دهم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

دسترسی سریع

چرا بازاریابی در فیسبوک؟

فیس بوک 1.28 میلیارد کاربر فعال دارد و در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی است و به همین خاطر به میزان زیادی سبب افزایش شانس شما برای تبدیل شدن به برند بالقوه می گردد.

صفحه Facebook شما کسب و کار شما را رونق می بخشد، چرا که:

      • قابل کشف است : وقتی افراد شما را در Facebook جستجو می کنند ، می توانند شما را پیدا کنند.
      • متصل است : با استفاده از فیسبوک می توانید مکالمات یک به یک با مشتریان خود داشته باشید ، پی ببرید که چه کسانی صفحه شما را دوست دارند، پست های شما را می خوانند ، آنها را با دوستان به اشتراک می گذارند  و هنگام بازدید از سیستم ، صفحه ی شما را بررسی می کنند.
      • در دسترس است : صفحه شما می تواند به شما در رسیدن به گروه های زیادی از افراد ، با پیام هایی متناسب با نیازها و علاقه مندی های شما کمک کند.
      • روشنگر راه بازاریابی است : تجزیه و تحلیل صفحه ، به شما درک عمیق تری از رفتار مشتری و فعالیت های بازاریابی ارائه می دهد که فیسبوک در این راه به شما کمک زیادی می کند.
      • قدیمی و دوست گوگل است: فیسبوک قدیمی ترین شبکه اجتماعی است و از این نظر لینک های که فیسبوک به وب سایت شما می دهد بسیار با اهمیت است و در رده بندی گوگل شما را به قله نزدیک می کند.

تکنیک  های بازاریابی در فیسبوک:

      • بهینه کردن پروفایل برای بازاریابی در فیسبوک

پروفایل خود را با مختصرترین جملات تکمیل کرده و مهم ترین اطلاعات مربوط به خود و کسب و کارتان (لینک وب سایت) را در پروفایل ذکر کنید. هماهنگی پروفایل فیسبوک شما با پروفایل سایر شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کارتان از دیگر عوامل مهم بازاریابی در فیسبوک است. این کار اعتبار شما را نزد کاربران افزایش می دهد و به مخاطب کمک می کند در صورت علاقه به راحتی شما را در شبکه های اجتماعی دیگر نیز پیدا کنند.

      • پاسخ به سوالات مخاطبان

ارتباط و تعامل با مخاطبین، نکته کلیدی برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. بنابراین هنگامی که مخاطبان شما، درباره محصولات و خدمات از شما سوال می پرسند، با حوصله و دقت کافی به آن ها پاسخ دهید و در انتخاب بهترین گزینه آن ها را راهنمایی کنید. پاسخ گویی به مخاطبین باعث می شود شما معتبر نشان داده شوید و مخاطب بتواند راحت تر به شما اعتماد کند. از دیگر مزیت های تعامل با مخاطبین در فیسبوک این است که شما می توانید آن ها را به خرید تشویق کرده و مانع منصرف شدن آن ها شوید.

      •  ایجاد دکمه اتصال به فیسبوک در وب سایت

در وب سایتتان یک دکمه قرار دهید که کاربران بتوانند با کلیک بر روی آن به صفحه فیس بوک شما دسترسی داشته باشند بدین صورت شاهد افزایش ترافیک سایت خواهید بود. و برعکس یعنی در پیج فیسبوکتان دکمه و لینک اتصال به سایت خودتان را قرا دهید تا علاوه ببر بک لینک خوب همیشه در دسترس باشید.

      • بررسی زمان ارسال پست

بررسی کنید که در چه زمانی بیشتر مخاطبان شما آنلاین هستند، روزها و ساعت هایی که مخاطبان شما در فیسبوک حضور دارند، برای انتشار پست در فیسبوک بهترین زمان هستند.

      •  توجه به علایق کاربر

دریابید که مخاطبان شما به مطالعه و یا تماشای چه چیزی علاقه دارند؟ آیا آن ها دیدن ویدئو ها را به خواندن یک متن ترجیح می دهند؟ آیا آن ها نسبت به پست های حاوی تصویر علاقه بیشتری نشان می دهند؟ در نظر گرفتن سلیقه کاربر، به بازاریابی در فیسبوک کمک چشمگیری می کند.

      • کیفیت بالای محتوا

بدون شک کیفیت مطالب ارسال شده مهم تر از کمیت آن ها است. ارسال تعداد بالایی پست در صفحه فیسبوک تان نمی تواند عامل موفقیت شما در بازاریابی باشد. بنابراین زمان بیشتری برای تولید محتوا صرف کنید تا بتوانید یک محتوای با کیفیت تولید کنید.

      • استفاده از هشتگ ها

بازاریابی در فیسبوک نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط موفق تر خواهد بود و به کاربران در یافتن مطالب مورد نیازشان کمک می کنند. استفاده از یک یا دو هشتگ در هر پست می تواند تأثیر بسزایی در بازاریابی شما داشته باشد، توجه داشته باشید که هشتگ هایی که در پست های خود درج می کنید باید مرتبط با محتوای تولید شده باشد.

دیجیتال مارکتینگ - بازاریابی در فیسبوک
دیجیتال مارکتینگ – بازاریابی در فیسبوک

شروع بازاریابی در فیسبوک

برای شروع آماده هستید؟ بیایید مراحل را طی کنیم!

مرحله 1: اهداف را تنظیم کنید

هر استراتژی ای با اهداف خاصی آغاز می شود. از صفحه فیسبوک خود چه می خواهید؟ فروش انتخابی واضح است ، اما می توانید اهداف ثانویه نیز داشته باشید که منجر به فروش شود.

هنگامی که برنامه خود را طراحی می کنید ، برخی از این اهداف بازاریابی فیسبوک را در نظر بگیرید:

      • قرار گرفتن در معرض دید افراد و آگاهی کلی مشتری از برند خود را افزایش دهید.
      • جامعه ای وفادار و درگیر ایجاد کنید.
      • اقتدار و اعتماد ایجاد کنید و دانش خود را به نمایش بگذارید.

مرحله 2: تحقیق

تحقیقات فیسبوک شما شامل این سطوح خواهد شد :

      • مخاطبان خود را مشخص کنید و پی ببرید که آنها کجا وقت خود را سپری می کنند.
      • رقیبان خود را بشناسید و ببینید که چه راه حلی برای آنها جواب داده است.
      • آخرین تکنیک ها را درک کنید ، اطمینان حاصل کنید که آخرین تکنیک هایی که در بازاریابی فیسبوک موثر هستند را می شناسید و از روندها پیروی کنید.

مرحله 3: تجربه های بازاریابی در فیسبوک

اکنون که اهداف خود را تنظیم کرده اید ، از اهداف خود به عقب برگردید تا تعیین کنید که چگونه می خواهید به آنها دست یابید.

      • تقویمی برای محتوا و مقاله تنظیم کنید. برای محتوایی که می خواهید به اشتراک بگذارید برنامه ریزی کنید. با استفاده از یک صفحه گسترده ساده اکسل می توانید فعالیت روزانه ، فعالیت هفتگی و فعالیت ماهانه خود را برنامه ریزی کنید.
      • تقویمی برای فعالیت ها تنظیم کنید.  فعالیت ها و برنامه ی بازاریابی طولانی مدت خود را یاد داشت کنید و نتایج حاصله را برآورد کنید. همچنین تصمیم بگیرید که چند بار و در چه زمانی از اینفلوئنسرهای تاثیرگذار استفاده خواهید کرد.

مرحله 4: پیشرفت خود را اندازه بگیرید

وقت بگذارید ، تجزیه و تحلیل کنید و به پیشرفت خود در فیسبوک بپردازید تا بدانید که روش بازاریابی شما کار می کند یا خیر. با نحوه کار Facebook Insights آشنا شوید و بدانید که چه نوع پستی برای شما نتیجه می دهد. و بازاریابی در فیسبوک را برای خود یک روش کسب درآمد در نظر بگیرید نه صرف جهت دریافت لینک ورودی.

 

 

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید