دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام

قسمت یازدهم دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

برای مشاهده همه قسمت ها اینجا کلیک کنید.

در سراسر جهان ، بیش از 1 میلیارد مخاطب اینستاگرام وجود دارد ، بیش از 500 میلیون نفر از آنها هر روز از اینستاگرام استفاده می کنند و به طور متوسط 95 میلیون عکس و فیلم در روز به اشتراک می گذارند. این آمار بسیار زیادی است و مهم نیست که مخاطبان شما چه کسانی هستند ( از لحاظ سن ، جنسیت ، شغل و هر چیز دیگری) مطمئناً از طریق اینستاگرام به آنها خواهید رسید. بنابراین این سوال پیش می آید که …
چگونه تجارت خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
چگونه می توانید در میان 95 میلیون عکس دیگر که هر روز پست می شود ، ایستادگی کنید و دیده شوید؟ چگونه می توانید محتوای زیبایی برای اینستاگرام ایجاد کنید؟ (غیر از طراحان و عکاسان آماتور)
اینها سؤالاتی است که در این مقاله به شما در پاسخ دادن به آنها کمک می کنیم.

 

راهنمای کامل بازاریابی اینستاگرام

همه ی چیزهایی که باید بدانید تا بتوانید یک استراتژی بازاریابی اینستاگرام برای تجارت خود ایجاد کنید.

فهرست:

  • چرا اینستاگرام؟
  • نکته هایی برای رسیدن به یک پروفایل موفق
  • نحوه ایجاد استراتژی محتوا
  • 7عنصر محتوای پرمصرف اینستاگرام
  • نحوه افزایش رشد و تعامل
  • نحوه اندازه گیری نتایج

 

بازاریابی در اینستاگرام
بازاریابی در اینستاگرام

 

1 –  چرا از اینستاگرام برای تجارت استفاده می کنیم؟

اینستاگرام با داشتن بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه ، پتانسیل عظیمی برای بازاریابان دارد. اما پتانسیل موجود در اینستاگرام در رفتار کاربران به مراتب بیشتر از اعداد و ارقام نهفته است.

اینستاگرام دوست دارد با برندها ارتباط برقرار کند. تحقیقات نشان می دهد که برند ها نیز از مزایا و فواید متمایزی در این شبکه برخوردار هستند:

  • در اینستاگرام ، برند ها با 4 درصد از کل دنبال کنندگان خود به طور منظم در تعامل هستند. در صورتیکه در شبکه هایی مانند فیسبوک و توییتر ، این مشارکت کمتر از 0.1 درصد است. (منبع: Forrester)
  • طبق گزارشات 70 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل به یک برند تجاری موجود دربستراینستاگرام نگاهی انداخته اند (منبع: Iconosquare)
  • 62٪ از کاربران از برندی در اینستاگرام پیروی می کنند (منبع: Iconosquare)
  • تنها 36 درصد بازاریابان از اینستاگرام استفاده می کنند ، در مقایسه با 93 درصد بازاریابانی که از فیس بوک استفاده می کنند (منبع: Selfstartr)

ثابت شده است که شبکه های اجتماعی بر تصمیمات خرید کاربران تأثیر می گذارند و اگر بتوانید ترکیب مناسبی از محتوا را ارائه دهید ، مخاطبان شما بدون نیاز به فشار فروش ، شما را دنبال کرده و حتی از شما خرید می کنند، این رویای بازاریابان است.

هنوز نیاز به متقاعد کردن دارید؟ بیایید نگاهی بیندازیم که بازاریابان در مورد این سیستم عامل چه می گویند.

 

بازاریابان درباره اینستاگرام چه چیزی می گویند؟

اعداد و تحقیقات در مورد اینستاگرام حتی از عالی هم بهتر به نظر می رسند ، اما بازاریابان (افرادی که از اینستاگرام برای نتایج تجاری استفاده می کنند) چه می گویند؟ آنچه بازاریابان برند هایی مانند Birchbox و Ben & Jerry  در مورد این پلتفرم می گویند:

مایک هایز ، مدیر دیجیتال مارکتینگ برند Ben & Jerry: “از زمان راه اندازی ، اینستاگرام پلتفرمی شگفت انگیز برای ما فراهم کرده است تا بتوانیم با طرفداران خود ارتباط برقرار کرده و داستان خود را بصری بگوییم.”

جسیکا لوریا ، مدیر ارتباطات برند Chobani: “اینستاگرام بستری عالی برای Chobani است. این بستر به ما اجازه می دهد تا نشان دهیم که مردم در واقع چگونه  از محصول ما استفاده می کنند و از راه های جدید برای طعم و مزه الهام می گیرند. ”

ریچل جو سیلور، مدیر بازاریابی اجتماعی و استراتژی محتوای برند Birchbox: “اینستاگرام یک درگیری و تعامل فوق العاده مؤثر در بین مشتریان فعلی ما برقرار کرده است.”

 

فرمول موفقیت اینستاگرام

موفقیت در کسب و کارها در اینستاگرام بیشتر به انتشار ساده چند تصویر زیبا متکی است.

همچنین باید این عناصر را در نظر داشته باشید:

  • چشم انداز و استراتژی واضح و مشخص
  • فرکانس و ارتباط مداوم
  • آشنایی با مخاطبان خود
  • سبک تصویری مشخص

زمانی که این مواد را با هم ترکیب کنید ، اینستاگرام می تواند نتایج بسیار خوبی را برای تجارت شما به ارمغان آورد.

Madewell نمونه ای عالی از بازاریابی خلاق در اینستاگرام است.

این برند مد و فشن مخاطبان زیادی را در اینستاگرام جذب کرده است (بیش از 700000 دنبال کننده و 7000 تا 10،000 لایک در هر پست).

بستر اینستاگرام برای آنها به یک کانال اصلی بازاریابی تبدیل شده است و این امکان را به آنها می دهد تا روزانه با هزاران مشتری بالقوه ارتباط برقرار کنند.

 

نحوه بازاریابی در اینستاگرام برند Madewell
نحوه بازاریابی در اینستاگرام برند Madewell

چگونه Madewell و سایر برند های موفق در اینستاگرام بازاریابی می کنند؟

ما در این راهنما به شما در پیشبرد استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود مبتنی بر یک چشم انداز واضح و دستیابی به نتایجی که می توانید آنها را اندازه گیری کنید، کمک می کنیم.

 

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی اینستاگرام

چرا در اینستاگرام هستید؟

آیا کاربری کاملاً جدید هستید و قصد دارید اولین پست خود را به اشتراک بگذارید و یا از قبل عضو شده اید و به دنبال تقویت حضور خود در این بستر هستید؟ در هر صورت مهم است بدانید که باید اهداف روشن  و مشخصی را در ذهن داشته باشید.

در واقع تعیین اهداف به شما کمک می کند تا بتوانید استراتژی خود در اینستاگرام را تعریف کنید و محتوای مفیدی ایجاد کنید که منجر  به دستیابی شما به اهدافتان گردد.

در اینجا اهداف متداولی وجود دارد که اغلب برند ها ، تیم ها و افراد تمایل به انتخاب آنها دارند:

  • محصولات یا خدمات خود را به نمایش بگذارند
  • جامعه خود را بسازند
  • آگاهی از برند خود را افزایش دهند
  • فرهنگ و ارزشهای شرکت خود را به نمایش بگذارند
  • به مشتریان بالقوه تبلیغ کنند
  • وفاداری به برند خود را افزایش دهند
  • اخبار و به روزرسانی های شرکت را به اشتراک بگذارند

بهتر است برای پروفایل اینستاگرام خود یکی یا دو هدف را انتخاب کنید، این اهداف می توانند از لیست بالا و یا یک هدف شخصی به انتخاب شما باشند. برای کمک به انتخاب و تصمیم گیری این که  کدام یک از اهداف برای شما پر اهمیت تر است ، خوب است که سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

چرا از اینستاگرام استفاده می کنید؟

چگونه اینستاگرام می تواند شما را در دستیابی به اهداف کلی بازاریابی یاری کند؟

چه مقدار زمان و بودجه  را می توانید به دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام اختصاص دهید؟

چگونه اینستاگرام شما را متفاوت از سایر بستر ها ارائه دهد؟

 

کدام گروه از مخاطبان شما در اینستاگرام حضور دارند؟

تحقیقاتی برای کسب اطلاعات جمعیتی انجام دهید. رسیدن به درک جمعیتی در یک بستر، بخش مهمی از اطمینان یافتن از دستیابی به مخاطب هدف شماست.

تحقیقات Pew  گزارشی از آمار جمعیتی اینستاگرام را منتشر کرده که ما در اینجا یافته های کلیدی آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.

آمار کاربران اینستاگرام
آمار کاربران اینستاگرام

 

سن و جنسیت کاربران اینترنت در اینستاگرام

تقریبا نیمی از کاربران اینترنت در سن 18-29 سال (53٪) از اینستاگرام استفاده می کنند. در اینجا تفکیک کامل گروههای سنی را می بینیم:

53٪ از افراد 18-29 ساله از اینستاگرام استفاده می کنند.

25٪ از افراد 30-49 ساله از اینستاگرام استفاده می کنند.

11٪ از افراد 50-64 ساله از اینستاگرام استفاده می کنند.

6٪ از افراد 65+ از اینستاگرام استفاده می کنند.

همچنین ، اندکی بیشتر از کاربران اینستاگرام زن هستند:

29٪ از زنان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند.

22٪ از مردان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند.

 

موقعیت مکانی کاربران اینستاگرام

28٪ از کاربران اینستاگرام در مناطق شهری زندگی می کنند.

26٪ از کاربران اینستاگرام در مناطق حومه شهر زندگی می کنند.

19٪ از کاربران اینستاگرام در مناطق روستایی زندگی می کنند.

 

آمار مدرک تحصیلی کاربران اینستاگرام

31٪ از کاربران اینستاگرام تجربه کالج خود را دارند.

24٪ از کاربران اینستاگرام فارغ التحصیلان دانشگاه هستند.

23٪ از کاربران اینستاگرام درجه های دبیرستانی یا کمتر دارند.

 

آمار درآمد شخصی کاربران اینستاگرام

28٪ بزرگسالانی که کمتر از 30،000 دلار درآمد دارند

26٪ بزرگسالان بیش از 75،000 دلار درآمد دارند

26٪ از بزرگسالان با درآمدی بین 50،000 –  74،999 دلار

23٪ بزرگسالان با درآمدی بین 30،000 – 49،999 دلار

اکنون که اهداف خود را شناسایی کرده و در ذهن دارید و می دانید که مخاطبان شما در اینستاگرام فعال هستند ، می توانید شروع به عضویت خود در اینستاگرام کنید.

قدم اول: بهینه سازی پروفایل

 

2-  نحوه بهینه سازی پروفایل اینستاگرام

کلیدهایی برای رسیدن به برترین عکس پروفایل ، بیوگرافی و لینک

پروفایل اینستاگرام در اصل صفحه اصلی شما در این بستر است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود به اشتراک بگذارید و همچنین فرصتی برای افزایش ترافیک وب سایت شماست. (از طریق لینک گذاری)

در این بخش ، ما شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه پروفایل اینستاگرام خود را به حداکثر برسانید و تا حد امکان از آن استفاده کنید.

 

شرح بیوگرافی / توضیحات

توضیحات شما برای برند تجاری تان بسیار شخصی است ، آنچه شما در اینجا برای به اشتراک گذاشتن انتخاب می کنید باید نماینده تجارت شما باشد و به این ترتیب به دنبال کنندگان خود نشان دهید که به عنوان یک شرکت چه کاری انجام می دهید. بیشتر مشاغل تمایل دارند که بیوگرافی آنها یک یا هر دو مورد زیر را شامل شود:

  • شعار یا امضای تجاری برند (به عنوان مثال شعار “فقط آن را انجام دهید” متعلق به برند نایک)
  • نمای کلی از اینکه شما کی هستید و چه کاری انجام می دهید

برخی از برند های بزرگ همچنین تصمیم می گیرند که یک هشتگ تجاری را در بیوگرافی خود وارد کنند (برای مثال ، نایک #بسکتبال را بکار برده).

در اینجا چند نمونه آورده ایم:

بازاریابی در اینستاگرام

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

 

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

عکس پروفایل

عکس پروفایل شما یکی از مهمترین قسمت های پروفایل اینستاگرام شما و بهترین راه برای نشان دادن برند شما در اینستاگرام است.

بنابراین در صورتیکه  بتوانید با انتخاب تصویر درست و اصولی این امکان را فراهم کنید که اگر شخصی یکی از پست های شما را مشاهده کرد و یا روی پروفایل شما کلیک کرد، بتواند فورا برند تجاری شما را تشخیص دهد عالی است.

برای بسیاری از برندها این به معنای استفاده از یکی از این سه گزینه است:

  • لوگو
  • لوگو مارک (لوگو بدون وجود هر کلمه ای)
  • ماسکوت لوگو (Mascot)

 

لینک شما در بیو

برخلاف بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر ، اینستاگرام به شما این امکان را نمی دهد که بتوانید لینک هایی را به هر پست اضافه کنید. در عوض ، شما فقط می توانید از یک لینک در بیوگرافی پروفایل خود استفاده کنید. اگرچه اکانت هایی با بیش از 10،000 دنبال کننده نیز می توانند لینک ها یی را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارند.

بیشتر مشاغل تمایل دارند از این لینک برای هدایت مجدد ترافیک به سایت خود استفاده کنند ، همچنین  این لینک می تواند راهی مهم برای هدایت ترافیک از اینستاگرام به صفحات فرود مخصوص کمپین و یا تک تک مطالب باشد.

 

3- ایجاد یک استراتژی محتوا برای اینستاگرام

محتوا قلب اینستاگرام است.

بطور روزانه 95 میلیون عکس و فیلم در بستر اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشود و دلیل این آمار و ارقام  بالا این است که  روزانه بیش از 500 میلیون نفر این برنامه را باز می کنند. بنابراین محتوا باید در هسته اصلی استراتژی شما باشد.

اما باید در مورد چه چیزی محتوا تولید و پست کنید؟

قبل از اینکه به سبک بصری خود بیاندیشید ، بهتر است که برای نوع محتوائی که ارائه می دهید ، دید روشن و مشخصی داشته باشید.

برخی از برند ها روی محصولات خود تمرکز می کنند. به عنوان مثال ، Nike Running اغلب مربیان و تجهیزات در حال اجرای خود را به کانون محتویات خود تبدیل می کند:

 

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برند Nike Running
استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برند Nike Running

 

در حالی که برند های دیگر ، مانند WeWork ، بیشتر به جامعه و فرهنگ خود توجه می کنند:

 

استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برند WeWork
استراتژی بازاریابی در اینستاگرام برند WeWork

 

ستون های محتوای خود را بسازید

پایه های هر استراتژی ای بر روی ستون ها یا مضامین ساخته شده است.

هر شغلی ، صرف نظر از اندازه ، صنعت یا مکان آن ، از محتوای بالقوه بسیار درخشان برای به اشتراک گذاشتن در اینستاگرام برخوردار است.

ممکن است این محتوا داستانهایی مربوط به کارمندان شما باشد محوریت فرهنگی داشته باشد و یا نمایش های مربوط به محصول تولیدی شما باشد،  به هر حال محتوای شما هر آنچه که باشد در آن یکسری فرصت و سوژه ارزشمند برای فیلم ها و عکس های شما وجود دارد.

برخی از ستون های محتوا به عنوان مثال شامل موارد زیر می شوند (البته فقط به این موارد محدود نمی شوند):

  • محتوای پشت صحنه
  • محتوای ایجاد شده توسط کاربر
  • نمایش محصول / ویترین
  • محتوای آموزشی (به عنوان مثال بهترین نکات مربوط به رسانه های اجتماعی)
  • فرهنگ متمرکز (نشان دادن سمت و سوی انسانی شرکت شما)
  • محتوای سرگرم کننده
  • داستان های مشتری
  • با تیم آشنا شوید
  • نقش و مسئولیت اعضای تیم

کاری که می توانید هنگام تعریف مضامین و محتوا انجام دهید این است که یک دفترچه یادداشت را باز کنید و ایده های مختلفی را دور هم جمع کنید. با شروع برخی از ارزشهای اصلی شرکت ، هر چیزی را که به ذهن تان خطور می کند، ضبط کنید. سپس با استفاده از این یادداشت ها می توانید شروع به تدوین ایده هایی برای ستون های اصلی محتوای خود کنید.

 

سه برند موفق در اینستاگرام و ستون های محتوای آنها
  • Saturday Night Live

اینستاگرام Saturday Night Live در دو ستون اصلی تمرکز دارد: گرفتن تصاویر طرفداران در پشت صحنه نمایش و به اشتراک گذاشتن کلیپ های منحصر به فرد. بنابراین وقتی طرفداران اینستاگرام را بررسی می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که یک عکس یا ویدئوی سرگرم کننده از ستاره های SNL مورد علاقه خود را ببینند و یا به آنچه که در پشت دوربین می گذرد  نگاهی دلچسپانه بیندازند تا نمایش در آنجا انجام شود.

 

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

  • FedEx

محتوای  FedEx  شامل عکس هایی با مضامین رانندگان تحویل دهنده مرسولات ، وانت و هواپیماهای خارج از کشور واقع در فدرال اکسپرس است. آنها غالباً از تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط  فالووران خود نیز استفاده می کنند که این روشی عالی برای نگه داشتن هواداران خود در انتظار وسایل نقلیه فدرال اکسپرس است. همچنین  محتوای آنها باعث می شود که عکاسی از هنرهای زیبا و پرکاربرد به نمایش درآید.

 

دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

  • Oreo

Oreo محصولات خود را در محتویات اینستاگرام خود قرار داده و قادر است این کار را به روشی جالب و سرگرم کننده انجام دهد. آنها غالباً از کپی های سرگرم کننده در داخل تصاویر استفاده می کنند و از پس زمینه های متحرک و منحصر به فرد استفاده می کنند تا پست هایشان در بین مطالب اینستاگرام مشخص باشد.

 

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

 

چگونه استوری های اینستاگرام در استراتژی محتوای اینستاگرام جای می گیرند؟

استوری اینستاگرام ویژگی ای است که به کاربران امکان ارسال عکس ها و فیلم هایی را می دهد که پس از 24 ساعت از بین می روند. روزانه بیش از 400 میلیون کاربر از استوری استفاده می کنند. محتوای این استوری ها به صورت تمام صفحه است و می تواند با ابزارهای خلاقانه  مانند برچسب ، ایموجی و GIF (تصاویر متحرک) تقویت شود.

 

استوری اینستاگرام

 

تحقیقات اینستاگرام نشان می دهد که افراد به دو دلیل اصلی به استوری ها روی می آورند:

  • زمانیکه می خواهند ببینند دوستان شان در حال حاضر چه کاری انجام می دهند و این بدان معناست که استوری ها به عنوان روشی برای نزدیک شدن مردم به یکدیگر عمل می کنند.
  • هنگامی که آنها می خواهند محتوای معتبر و بدون فیلتر را ببینند (که این محتوا می تواند به معنای لحظات روزمره باشد.)

این روش فرصتی را برای برند ها ایجاد می کند تا بتوانند در ارتباط با مخاطبان خود باشند. به عنوان مثال ، می توانید از استوری ها برای به اشتراک گذاشتن لحظات روزمره در مشاغل خود استفاده کنید.

همچنین می توانید ازاستوری ها به عنوان روشی برای به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربران با مخاطبان خود مانند Kettlebell Kings استفاده کنید:

 

بازاریابی در اینستاگرام با استوری برند Kettlebell Kings

4-  ایجاد یک برنامه محتوا برای اینستاگرام

7 نکته در مورد تولید محتوای منسجم برای به دست آوردن نتایج استثنایی:

  • راهنمای سبک

یکی از مهمترین بخش های استراتژی شبکه های اجتماعی راهنمای سبک است. چرا آنها اینقدر مهم هستند؟

راهنماهای سبک شامل تمامی اطلاعات لازم برای یک قطعه از مطالب از ابتدا تا انتها ، از طراحی و چیدمان پست گرفته تا نسخه و هشتگ های همراه با آن است.

در مورد اینستاگرام باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1_ترکیب بندی

2_پالت رنگ

3_فونت ها

4_فیلترها

5_کپشن ها

6_هشتگ ها

 

  • ترکیب بندی

ترکیب بندی به قرار دادن یا چیدمان عناصر بصری یا مواد تشکیل دهنده در یک اثر هنری ، اشاره دارد.

هر بازاریاب یک عکاس خبره نیست ، بنابراین تعریف چند قانون ترکیب بندی می تواند بسیار مفید واقع شود.

اینها می تواند مواردی از قبیل:

  • استفاده از رنگ پس زمینه ی خالص
  • تنظیم تمرکز اصلی تصویر بر روی قانون سه قسمتی (Rule of Thirds)
  • درنظر گرفتن فضای اضافی در بالا و پایین برای متن

باشند.

ایمی تانگرین (Amy Tangerine) ، شرکتی که “بخشی از زندگی شیرین” را از طریق مجموعه ای از محصولات و خدمات سبک زندگی به اشتراک می گذارد ، نمونه خوبی از یک سبک و ترکیب بصری مشخص است. پست های آنها اغلب دارای یک رنگ و یا بافت پس زمینه ی خالص هستند که اجازه می دهد تا نقطه کانونی این ترکیب به وضوح مشخص شود.

 

محتوا نویسی در اینستاگرام

  • پالت رنگ

انتخاب یک پالت رنگی به شما کمک می کند تا محتوای شما ثابت و متمرکز شود. داشتن یک پالت به معنای این نیست که شما فقط از این رنگ ها می توانید استفاده کنید ، اما به شما کمک می کند تا پست های شما یک احساس خوب و هماهنگ داشته باشند. همچنین بسیار مناسب است که بتوانید پالت رنگی خود را مطابق با سایر خصوصیات برند خود هماهنگ کنید.

Frooti ، بزرگترین برند نوشیدنی میوه ای در هندوستان ، از اینستاگرام برای نشان دادن شخصیت متفاوت برند خود استفاده می کند. بخش اصلی این زیبایی پالت رنگی پر جنب و جوش این برند است:

 

استفاده از پالت رنگ در اینستاگرام

 

در مقابل ، Everlane از یک پالت رنگی بسیار نرم تر در سراسر اینستاگرام خود استفاده می کند و ظاهر خاکستری / سیاه و سفید امضای برند آنها است:

 

کپشن نویسی در اینستاگرام

  • فونت ها

اگر می خواهید نقل قول و یا متنی روی تصاویر اینستاگرام خود ایجاد کنید ، باید همان فونت هایی را که در وب سایت خود و یا سایر موارد بازاریابی استفاده می کنید بکار ببرید و فونت ها را با برند خود سازگار نگه دارید.

Headspace یک مثال عالی برای ثابت نگه داشتن فونت در پست های خود است. Headspace مرتباً پست هایی مبتنی بر متن را به اشتراک می گذارد و با ثابت نگه داشتن فونت متناسب با  برند ، دنبال کنندگان می توانند فوراً محتوای Headspace را از بین سایر مطالب خود تشخیص دهند.

 

استفاده از فونت در بازاریابی اینستاگرام

  • فیلتر ها

فیلترهای اینستاگرام می توانند عکاسان آماتور را مانند حرفه ای ها مثبت جلوه دهد.اگر تجهیزات عکاسی حرفه ای و یا نرم افزاری برای ویرایش تصاویر ندارید ، استفاده از فیلترها راه بسیار خوبی برای بهبود عکس ها است. فیلترها می توانند ظاهر و احساس یک عکس یا ویدیو را به شدت تغییر دهند ، بنابراین مهم است که فقط از تعداد معدودی فیلتر که احساس می کنید بهترین حالت برند شما را نشان می دهند استفاده کنید و به همان معدود مواردی که انتخاب کرده اید بچسبید چرا که استفاده از فیلتر های متفاوت برای هر پست می تواند به سرعت سبک اینستاگرام برند شما را از هم جدا کند.

 

  • کپشن ها

کپشن های اینستاگرام به 2200 کاراکتر محدود می شوند . کپشن ها فرصتی برای پیشرفت بیشتر محتوا و مطالب شما هستند و روش های زیادی  از کپشن نویسی برای استفاده ی  برند ها وجود دارد.

برخی تصمیم می گیرند کپشن را به عنوان مکانی برای به اشتراک گذاشتن داستان ها و گفته های خود در نظر بگیرند مانند میکروبلاگ نویسان ، برخی از کپشن برای اضافه کردن یک تیتر کوتاه و جالب به یک پست استفاده می کنند و برخی دیگر برای پرسیدن سؤالات و تشویق مخاطبان برای پاسخ  دادن به آن ها از کپشن استفاده می کنند. در واقع می توان گفت که انواع مختلفی از کپشن نویسی وجود دارد، نکته مهم این است که اطمینان حاصل کنید که نوع کپشن نویسی شما با برندتان مطابقت داشته باشد.

Everlane نمونه ای عالی در مورد چگونگی استفاده از کپشن در اینستاگرام است. این برند از نوشتن کپشن برای انتقال پیام گرم و آشنا و طنز آلود استفاده می کند و به این واسطه خریداران آنها می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال ، در پست زیر (در زمستان به اشتراک گذاشته شده) عنوان شده است: “درباره احساس سرمایی که در این لحظه می کنیم.”

 

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

  • هشتگ

هشتگ ها به روشی یکنواخت برای دسته بندی کردن  محتوا در بستر بسیاری از شبکه های اجتماعی تبدیل شده اند. هشتگ ها به کاربران اینستاگرام اجازه می دهند محتوا و اکانت ها را دنبال کنند. تحقیقات مربوط به Track Maven نشان داد که پست هایی با بیش از 11 هشتگ ، فعالیت و درگیری بیشتری دارند.

نکته برتر: اگر تمایلی به اضافه کردن هشتگ های زیاد به کپشن ندارید ، می توانید هشتگ ها را در قسمت نظرات (comments) اضافه کنید.

وقتی نوبت به انتخاب هشتگ های مناسب برای محتوای مربوط به برند خود می رسد ، بهتر است تحقیقاتی انجام دهید و ببینید که چه هشتگ هایی را افراد در بازار کار شما استفاده می کنند و کدام فعال ترین هستند.

 

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

بهترین زمان ارسال پست در اینستاگرام

در مورد سازگاری در شبکه های اجتماعی چیزهای زیادی گفته می شود. تناوب و زمان بندی انتشار می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا از زمان انتشار مطالب شما آگاهی یابند. بنابراین با ثابت نگه داشتن یک برنامه ی مداوم ،مطمئنا تعامل را به حداکثر خواهید رساند.

یک مطالعه توسط Union Metrics نشان داد که بیشتر برند ها روزانه یک پست در اینستاگرام منتشر می کنند.(در حقیقت میانگین 1.5 پست در روز بود.) این مطالعه همچنین نشان داد که هیچ ارتباطی بین افزایش تناوب با تعامل کمتر مخاطبان وجود ندارد، یعنی برند هایی که بیش از دو بار در روز پست منتشر می کردند ، هیچ عارضه  و کاهش تعاملی را مشاهده نکردند.

بهترین توصیه ما در اینجا این است که حداقل یک بار در روز در اینستاگرام پستی را منتشر کنید و با پست های اضافی روند آن را آزمایش کنید تا دریابید که چه تعداد پستی برای شما بهتر است.

 

چه زمانی باید پستی را در اینستاگرام منتشر کنید؟

با تغییرات اخیر اینستاگرام به یک جدول زمانی الگوریتمی ، اکنون زمان بندی یکی از عناصری است که توسط الگوریتم در نظر گرفته می شود. بنابراین مهم است که محتوا را در مواقعی که بیشترین مخاطب را به خود جذب می کند ارسال کنید.

CoSchedule تحقیقاتی را از 16 مطالعه بر روی شبکه های اجتماعی جمع آوری کرده است تا بهترین شیوه ها را برای اینستاگرام به دست آورد:

روزهای دوشنبه و پنجشنبه بیشترین ترافیک را به همراه دارد.

8 تا 9 صبح بامداد شرقی ساعاتی با بیشترین تعامل و ترافیک است.( 8:00 to 9:00 a.m. Eastern)

البته بهتر است که این موارد صرفا به عنوان دستورالعمل و زمانی آزمایشی مورد توجه قرار بگیرد ، چرا که بهترین زمان انتشار پست ممکن است به مجموعه ای از عوامل متکی باشد و این زمان از پروفایلی به پروفایل دیگر متفاوت باشد.

 

نحوه اطمینان از ارسال مداوم در اینستاگرام

پس از تعیین مضامین محتوای خود و تعداد دفعاتی که می خواهید پستی را در اینستاگرام منتشر کنید ، یکی از بهترین راهها برای اطمینان از پایبندی به استراتژی خود ایجاد یک تقویم محتوا است. به این وسیله در می یابید که چه پستی و در چه زمانی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

 

5-  نکاتی برای کمک به افزایش رشد و تعامل در بازاریابی اینستاگرام

  • پذیرفتن محتوای ایجاد شده توسط کاربر

کاربران اینستاگرام مقدار زیادی از محتوای بالقوه را برای تجارت شما فراهم می کنند.

تغییر محتوا و پذیرفتن محتوای ایجاد شده توسط طرفداران شما می تواند به شما در ایجاد یک جامعه پر جنب و جوش و درگیر کمک کند. همچنین محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند مخاطبان شما را برای به اشتراک گذاشتن راههای خلاقانه خود در تعامل با محصولات ، خدمات یا شرکت شما تحریک کند.

  • برای تقویت درگیری و تعامل مخاطب ، برخی از چهره ها را در پست های خود قرار دهید

یک مطالعه از Georgia Tech به 1.1 میلیون عکس تصادفی در اینستاگرام پرداخت و اطلاعات واقعاً جالبی را کشف کرد. طیق این تحقیقات پست هایی که در آن ها تصویر و صورت نیروی انسانی وجود دارد از:

38٪ لایک بیشتر

32٪ نظرات بیشتر

برخوردارند.

این کاری است که HubSpot در  تولید محتوای خود بسیار خوب به آن عمل می کند تا افراد پشت شرکت را به نمایش بگذارد:

 

بازاریابی محتوا در اینستاگرام

  • سعی کنید پست های اینستاگرام خود را در فیس بوک به اشتراک بگذارید

یک مطالعه Buzzsumo با بررسی بیش از 1 میلیارد پست در فیس بوک از 3 میلیون صفحه برند تجاری به این نتیجه رسید که تصاویر ارسال شده به فیس بوک از طریق اینستاگرام نسبت به تصاویر منتشر شده بومی جذابیت بیشتری دارند:

 

آمار بازاریابی در اینستاگرام

  • تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی در اینستاگرام

تجزیه و تحلیل عملکرد و نتایج شما برای هر استراتژی در شبکه های اجتماعی ضروری است. تجزیه و تحلیل این امکان را برای شما فراهم می کند که نوع محتواهایی که برای مخاطبان شما از بیشترین جذابیت برخوردارند کشف کنید و به شما این امکان را می دهد تا با پیشروی ، استراتژی خود را بهینه کنید.

توجه جدی به رشد مخاطبان شما ، و تعداد لایک و نظرهایی که در پست های شما دریافت می شود ، سرنخ هایی را در مورد اینکه چه کار و چه چیزی ممکن است به بازاریابی برند شما بهبود ببخشد در اختیارتان قرار می دهد. اگر می خواهید عمیق تر شوید ، می توانید برای هر یک از پست های خود نرخ تعامل را تعیین کنید.

نحوه محاسبه نرخ تعامل در اینستاگرام

نرخ تعامل با در نظر گرفتن تعداد لایک + نظرات و تقسیم آن تعداد بر تعداد دنبال کنندگان اکانت شما در زمان ارسال محاسبه می شود.

 

نرخ تعامل در بازاریابی اینستاگرام

برای مثال: پست فوق 210 لایک و 8 نظر دریافت کرده است. در زمان ارسال ،بافر 12343 دنبال کننده داشت. بنابراین نرخ تعامل به شرح زیر تهیه می شود:

210 (لایک) + 8 (نظر) = 218

218/12343 (دنبال کنندگان) = میزان مشارکت 1.76٪

اشتراک گذاری :

دیدگاهتان را بنویسید